lördag 28 augusti 2010

Sommaren längsta projekt


Före:

Foto: Lotten

När min mormor dog förra året sa min mamma till mig att ta hand om hennes guldpendyl och måla den vit med svart urtavla. Hemmet som min mormor bodde sin sista tid på tog hand om den till en permanent utställning istället. Sedan dess har jag ångrat mig och hållt utkik efter en ny guldpendyl. Men de kostar för det mesta hur mycket som helst.... Så min lycka var total när jag sprang på en påbörjad pendyl på loppis för 30 kronor i somras! Sedan började ett digert arbete att få den som jag ville ha den.... Färgen ville inte fastna på träet från början så det har nog gått åt 3 sprayburkar med vit färg a´ 60 kronor. När den väl var vit kändes det inte hundra ändå.... krävs en målad vägg för att den skall synas.


Foto: Lotten

Till slut hittade jag en fin färg på Bolagret av alla ställen för 119 kronor. Två lager så var den tomatröd. Urverket köpte jag på en hobbyaffär för ca 120 kronor. Så totalt har klockan kostat lite mer än jag hade tänkt mig (ca 450 kr) men den blev häftig tycker jag. Men, urtavlan kommer jag nog att ändra på..... Jag vill nog ha större och lite maffigare siffror.

10 kommentarer:

Therese sa...

Blev ju jättefint, verkligen! =)

Pi Andrea sa...

Det er blevet super flot... :o)

Randiga Tråden sa...

Jag gillar den röda färgen.

Jo sa...

Väldigt cool!

fiazoo sa...

till slut blev du färdig! var nöjd med det... det är inte alla (jag) som ror sina projekt i hamn.

ha en fin helg! kram kram

GOWRY sa...

Hold da op - sikke en flot forandring! :)

Inredning hos nord sa...

Vilken härlig klocka! Kul att kunna ta vara på de gamla guldklockorna. Den blev verkligen supersnygg!!
Kram
Helena

SusanLotus sa...

Vilken härlig bild på ditt vardagsrum! Riktigt snyggt med det blåa och röda i kombination.
Klockan var väldigt orginell ;)
men fin.

Gila sa...

Ja, större siffror är pricken över!! Cool vit bumlinglampa i bakgrunden!

In my house sa...

Härligt färgglatt rum,,, men duuuuuuu Vilka söta Paddor,,, guuuud jag dog av söthet =)

Kram josse