söndag 6 maj 2007

Rött hus med vita knutar

Foto: privat
Det är väl vad många drömmer om? Tänk att ha ett litet rött hus med vita knutar - något mer svenskt finns väl knappast? Min mor har det. Ett jättefint hus på ca en kvadrat..... ja, ni läste rätt! Det är ett helt fantastiskt dockskåp med lite renoveringsbehov. Så otroligt detaljrikt med marmorerade spegeldörrar med små fina gångjärn och handtag, riktigt glas i fönster och balkongdörrar! Tänk vad fint man skulle kunna få det om man hade tid och engagemang.....


Fot: privat

10 kommentarer:

Anonym sa...

En kvadrat, låter ganska stort. Mysigt att fixa på med det!

Poppins sa...

Ett shabby chic-dockskåp. Ska inte renoveras för mycket :)

Anonym sa...

Vad gulligt! Åh, jag skulle bli helt fast i att pyssla och fixa med dockskåpet om jag hade ett sånt! :)

Stina sa...

Vi bor i ett rött hus med vita knutar. Men det är inte så fint som jag skulle vilja ha det. Kram Stina

Anonym sa...

Åh, va vackert! Det dockskåpet skulle jag oxå gärna ha! :) Jag har varit sugen på dockskåp länge..att göra ett eget m gamla möbler..men möbler är ju så dyra!

Jennyshemochharmoni sa...

vilket underbart dockskåp! En dröm! Härlig måndag förresten!

W&W form sa...

oj, vad gulligt. Låt kreativiteten komma igång.

Pjöller maja sa...

ååååå..dockskåpsberonde som jag är, blir jag ju grön av avund...vilken skatt du har, får man flytta in..tro? =)

dreamhouse sa...

oj min bästa vän skulle bli sjuk av avund, hon älskar sådant här! ska tipsa henne att kika in här!

Anonym sa...

Vilket helt fantastiskt dockhus!