tisdag 21 augusti 2007

Mina ljuspunkter i hemmet

Som jag tidigare lovat kommer här en liten rundvandring bland mina lampor här hemma. Alla lampor är inte med för att skona er från tristess. En lampa saknas tyvärr..... det är min röda Bumling-lampa som jag inte har lyckats få tag i ännu ;-)





Foto: Lotten


Här ovan ser ni lampan i vårt sovrum, den röda retrolampan från min barndom som hänger i lillebrors rum, sänglampan i lillebrors rum. Storebror har en lika dan på sitt rum. Sist en spot från IKEA som jag personligen tycker är så himla snygg! Dessutom kan man hänga upp den utan att borra....



Foto: Lotten


Från vänster här ovan ser ni lampan ovanför köksbordet, från IKEA. Lampa "flower....nånting" från Habitat, står i vardagsrummet. Min fina Luxus lampa i opalinglas med skärm av "Metsovaara" - en guldklimp från mitt föräldrahem. Den står i allrummet i källaren där vi har TV´n. I samma allrum står golvlampan från IKEA som ger mig ljus när jag syr.


7 kommentarer:

I Veras hus sa...

Vilka fina lampor du visar!
Gillar allihopa:-)

ikas sa...

tack för lampvenisagen.
Kvällssurfar.
Var på västkusten bor du?

essko sa...

Snyggt och roligt!

Särskilt fint var ditt nedre stilleben med den blommiga lampan och blå prylarna på teakbordet (ser så ut iaf), och Viola Gråsten - filten! Precis en sån filt har jag, men just nu minns jag inte var jag packat ner den - vi har flyttat nyligen....

http://heminnerlig.blogspot.com

ikas sa...

Då bor jag ca 2,8 mil norr om dig ;o)
Hur långt har ni till er ö?

ikas sa...

*s* Du är rätt ute.
menar du att ni har hus på självaste M?

Brunkullan sa...

Kul idé med inlägg om lampor! Nått att ta efter snarast:-)

Fina lampor också!!

Susanne

purple area sa...

Snygga lampor, gillar speciellt den från Habitat!