måndag 1 oktober 2007

Koka blå - utan bruna fläckar

Foto: Lotten
Tack för tipsen om hur man får bort avlagringar från te. Det fungerade hur bra som helst med salt och lite vatten! Min 5 koppar "Koka blå" plus tekannan blev som nya.... så nu njuter jag av en kopp kaffe och bläddrar i senaste numret av "drömhem och trädgård".
Jag hoppas att jag idag får lite ork och sätter igång med målning..... jag har flera oavslutade projekt som hänger över mig. Dags att sätta lite fart ;-) Först och främst skall jag åka och lämna in X-boxen på lagning. Vi köpte den förra julen och den har redan gett upp! Sedan måste jag hitta något fint att sätta på mig till en fest jag skall på i helgen.....

6 kommentarer:

Maria sa...

Du har en likadan Koka blå-kanna som jag (men jag tror egentligenb att detta är kaffe-kannan, te-kannan är en lägre modell)
Fint!
Du frågade om second-hand filtar. De jag köpt är i ull och jag har tvättat dem i såpvatten i badkaret så nu känns de fina och fräscha.

My White Cottage sa...

Hmm, det tipset måste jag testa på våra vita Höganäsmuggar, för de är stört omöjliga att få helt "rena".
Kram Jenny

I Veras hus sa...

De är fina de kopparna(å kannan!)men jag fastnade verkligen för duken!!! Antar att det är ett tyg du ropat in på Tradera:-)))

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder!!
Å lisa larssons figurer är såååfina!!!!!
Snygg duk!
Go natt från mig!!!

Anonym sa...

Jag tycker verkligen om din duk. Det är så fina färger. Läste du gårdagens i gårdagens GP bostadsbilagan? Jag insåg att jag fryser av bara svart och vitt.

Lotten sa...

Kajsa - ja, jag läste bostadsbilagan igår.... jag beundrar människor som kan löpa linan ut när det gäller en sådan stil! Det skulle jag aldrig klara av själv. Jag måste ha lite (mycket) färger runt mig för att må bra!