måndag 3 december 2007

1:a advent

Foto: Lotten
Ett litet sött paket som man får öppna redan 1:a advent. Undrar vad det kan vara i.....

Foto: Lotten
.....En frodig lucia i keramik gjord av keramikern Marie Eklund. Jag har en tomte oxå gjord av henne men den får ni se lite längre fram......

Foto: Lotten
Här är Lucia brevid min adventsljusstake. Godiset i har redan sinat så jag skall nog lägga i mossa eller julgranskulor istället. Imorgon tänkte jag visa hur det blev när jag möblerat om lite....

5 kommentarer:

Pjöller maja sa...

kanon fin lucia, hon får gärna lussa hos mig oxå=) lagomt kurvig å goo. men vars har du köpt adventstaken???? ser ut som lageraus prickiga ungsfat serie.fin var den i allafall!!!

Maria sa...

Men nu blir jag prillig, så fin ljusstake!!

Lotten sa...

Linda - Ljusstaken är köpt på - hör och häpna - Rusta!! 49 kronor kostade den.

Maria - Jag blev oxå prillig när jag såg den.....

husnummer30 sa...

Tycker att advenstljusstaken var supersöt!!! Får hoppas på att den finns kvar när vi kommer till Sverige till jul. Inte för att chansen är så stor...supersöta saker brukar ta slut så fort! :-(

//Jill.

Malin sa...

Verkligen en frodig Lucia :) Bra ide med karamellerna!