söndag 8 juni 2008

Lata sommardagar

Foto: Lotten
Så var jag åter hemma igen efter nationaldagsfirande på landet. Vädret var ju strålande så det blev lite krabbfiske nere vid stranden. Mina barn är fortfarande rädda för att ta krabborna själv och håv är ju att fuska, tycker jag;-) Så då fick mamma och snälla morbror rycka ut och plocka upp de ilskna rackarna.... Den väldigt ilskna krabbkompisen på bilden var den största vi fick upp men även den argaste! Trots att han bara hade en klo så nöp han mig väldigt hårt i fingret....
Nu skall jag jobba natt igen.... sedan är det dagis- och skolavslutning i veckan. Ha det så länge!

3 kommentarer:

Maria sa...

Men urk! Jag måste erkänna att jag också skulle känna mig väldigt tveksam till att ta i en sådan där levande!! =)

vinklar o vrår sa...

Hua, de är verkligen läskiga de där små krabaterna... Hade nog inte vågat ta i en jag heller ;)

Kram på dig

Husbilsresan sa...

Ojojoj...sicken argbigga!!!! Modigt av dej att plocka dom med fingarna...hade nog jag inte gjort,kan jag säga =)
Ha en skön kväll!
Kram/Gunn