måndag 29 september 2008

Kitsch




Foto: Lotten
När jag plockade bland mina undanstoppade / bortglömda saker längst in i förrådet hittade jag min kitschiga servis igen..... det är någon slags hatkärlek jag har till den här. Den är så ful så den är fräck... Kitsch helt enkelt!
Kitsch enl Wikipedia: "är ett lånord från tyska eller jiddisch och syftar på konst eller hantverk av undermålig kvalitet. Kitsch kan också vara ett medvetet och ironiskt användande av ett överdådigt formspråk"
Jag har påbörjat operation utrensning och jag har inte bestämt mig för om servisen skall vara kvar eller inte..... jag använder den inte över huvud taget. Kanske bättre att någon annan får användning av den....?


1 kommentar:

Anonym sa...

Kule bilder, men gullfaktoren var nok i høyeste laget for meg.
Det er da det er så glimrende med loppis.Jeg både leverer stadig til loppis og kommer hjem med loppisting, en skikkelig sirkulasjon.
Spennende om serviset for fortsette å bo hos deg eller om det skifter adresse.
Ha en nydelig septemberdag!
Klem fra Kaspara