söndag 21 september 2008

Skatter....



Foto: Lotten

När jag röjde lite häromdagen hittade jag mina gamla kläder som jag har haft när jag var liten. Kolla in klänningen med flugsvamparna ;-) Helt i min stil.... inte undra på att jag blivit som jag har blivit! Jag blir lite nostalgisk och sorgsen på samma gång..... Jag har ju två pojkar och därför är det ingen av dem som kunnat ha mina fina klänningar på sig : ( Jag får hoppas på barnbarnen istället......


Den fina hängaren köpte jag för ett par år sedan på Tradera. Den hänger i lillebrors rum med hans morgonrock på....

10 kommentarer:

Emmas Vita Hus sa...

Söta klänningar & rolig blogg du har!

Kram!

Sara sa...

Heeej!!Tycker väldigt mycket om din blogg också. Du hittar så mycket skoj på loppisar och verkar vara en färgglad person med mycket kreativa ideer. Mvh saax..

Maria sa...

Roligt att du blivit som du blivit! Och vilken tur också att du blev som du vart =)!!
Jag har inte kvar många plagg från när jag var liten...men iallafall en sparkdress som är brun med oranga prickar!!

vinklar o vrår sa...

Vilken läcker och originell hängare! Klänningrna var riktigt söta!

Kram

Anonym sa...

Vilka söta klänningar! Kul att hitta!
Kram Annah

Anonym sa...

Klänningarna är fina, men hängaren är heeeeelt underbar!

Anonym sa...

Hei Lotten
Så utrolig herlige barneklær du hadde! De har tydeligvis gitt inspirasjon for resten av livet. Liker bloggen din kjempegodt!!!
Jeg har også to gutter og ser nok litt med lengsel i blikket i blant på alle fine jenteklær som finnes. Har også sett på det du lager nå. Masse fint!! Likte spesielt godt den grønne sminkepungen og rosa pute med heklebrikke.Glad jeg har oppdaget bloggen din!
Klem fra Kaspara (Kasparas regnbue)

Anonym sa...

Hei Lotten
Så utrolig herlige barneklær du hadde! De har tydeligvis gitt inspirasjon for resten av livet. Liker bloggen din kjempegodt!!!
Jeg har også to gutter og ser nok litt med lengsel i blikket i blant på alle fine jenteklær som finnes. Har også sett på det du lager nå. Masse fint!! Likte spesielt godt den grønne sminkepungen og rosa pute med heklebrikke.Glad jeg har oppdaget bloggen din!
Klem fra Kaspara (Kasparas regnbue)

Anonym sa...

Hade helt glömt dessa hängare. De fanns i många affärer när jag var liten. Jag tyckte såå mycket om dem

Gitte sa...

vad står det på galgen? Har fyra galgar men det här är en variant jag inte har sett och altså saknar. (Saknar även sabine och hoppas få besked på vilka fler det finns av dessa hokuspokus, för det ser ut som en sådan den du har?).