onsdag 5 november 2008

Avslutat projekt....före-efter bild

Foto: Lotten
Så äntligen är projekt "måla köksoffa" avslutat. Ovan ser ni en före-bild. Soffan köpte jag för 10 år sedan, innan vi flyttade in i huset. Jag gav 300 kronor för en hel köksgrupp med bord, soffa och två stolar. Då var den blåmålad i en slags dalablå färg. Jag ägnade någon vecka på semestern för att ta bort färgen och sedan dess har den varit trären. Soffan är i en lite ovanlig storlek - endast 140 cm bred som gör att den passar perfekt in i vårt kök. Till höger om soffan har vi nämligen ett utdragskafferi.


Foto: Lotten
Så nu är alltså soffan vitmålad i en antikvit färg... men den ser kritvit ut! Det blev ett jättelyft för köket som är ganska mörkt med mörkblått gummigolv och mosaikkakel, björkluckor och träbänk. Jag hade en tanke att måla en rutig dyna på köksoffan i rött men jag väntar nog lite med det ;-)

14 kommentarer:

Mari sa...

Kjempefint ble det! Med lampen, melkebildet og det hele!

Anonym sa...

Så fint! Älskar de röda detaljerna som passar så bra ihop med den vita färgen!

trotsig sa...

Väldigt fint. Mysigt. Inbjudande.

Anonym sa...

Så utrolig fint det ble!
Det fine bildet sammen med den røde Bumlingen er perfekt i kombinasjon! Kommer ikke over at du har malt det fine bildet selv..
Det er så morsomt! Benken er jo superkoselig..Ønsker meg en slik benk jeg også :)

Anonym sa...

Å, så fint, så fint!!!Den kroken er så herlig. Kjøkkensofaen ble flott hvit. Jeg har også en slagbenk jeg funderer på å male. Elsker forøvrig lampa i taket. Er det en Bumling?? (var det rett ord?)Ha en glad dag, Lotten?
Klem fra Kaspara

Lotten sa...

Mari - Tack! Jag är jättenöjd själv faktiskt ;-)

Mia - Tack! Rött och vitt är mina favoritfärger!

Villa Funkis - Tack! Vad kul med en ny bekantskap ;-)

Kardemomma - Tack! Jag är väldigt glad i min köksoffa för det är så mysigt att sitta där och fika ;-)

Kaspara - Japp det är en Bumling, helt rätt! Jag älskar min röda Bumling ;-) Ha en glad dag du med ;-)

r e b e c k a sa...

Håller med övriga, vad fint det blev! Jag skulle nog hellre sy röda dynor än att måla trots att det kanske är lite mindre originellt. Då blir det ju lättare att byta ut dem när du får lust...

Maria sa...

Så vackert det blev! Snyggt med alla röda fina detaljer!

I Veras hus sa...

Jättefint! Vitt blir alltid rätt!

ellinor sa...

Mycket fräscht! Den där mjölktavlan alltså.... Önskar jag hade en starkare personlig kopling till röd mjölk, då hade jag köpt den direkt!!

Anonym sa...

Hejsan!
Blev tipsad om att du målar dessa tavlor (Arlakon) och undrar lite om du tar emot beställning? O isf om du bara gör dem i en strl och en färg eller om man kan välja själv? Hör gärna av dig i min blogg!
Kram Jennica

Anonym sa...

Men jösses vilket coolt kök! Riktigt snyggt! Vad fin bänken blev! Hittade din blogg här ikväll och kommer garanterat fortsätta läsa! =)

Photo by emma sa...

de vart riktigt bra...
var har du hittat mjölktavlan va cool den var
Mvh emma

beauty comma sa...

Hei=) Fant deg via R&S. Kjempefint resultat, og bildet er utrolig morsomt. Er det slik melkekartongene ser ut i Sverige?
Høres ut som alt passer veldig godt sammen med gulvet (som vi ikke kan se så godt på bildet men som jeg tror er et både kult og praktisk)
T =)