onsdag 21 januari 2009

Grönt är skönt


Foto: Lotten
Nu börjar jag längta efter våren även om jag inser att det är i tidigaste laget..... ett rejält snötäcke som ligger kvar ett par veckor hade ju inte varit fel heller. Dom här tygerna ger mig vårkänslor. Grönt har aldrig varit min favoritfärg.... möjligvis limegrönt men aldrig mörkgrönt! Det är konstigt det där hur man kan ändra sig.
Virkningen fortskrider.... ett par pulsvärmare till har det blivit och lapparna förökar sig sakta men säkert.

11 kommentarer:

BRUNo.RANGE sa...

Härliga tyger!

Maria sa...

Jag har också börjat tycka om grönt, helst sådär ganska klar grön. Nu är jag fast i virkträsket också. Måste nog testa pulsvärmare, virkar du dem bara med fasta maskor eller virkar du på något sätt så att det blir som resår?

Sara sa...

Hej!!! ja nu längtar vi till våren. Vad roligt att du gillade fjärils tyget. Ska du sy något med det?

makiato sa...

Fint rosmönster!
Jag har en kjol i fjärilstyget, fast en annan färgställning. Tror jag har bilden på den i ett sidelement på bloggen faktiskt. :)

Brigg sa...

Grønt er skjønt ja! Ihvertfall på dette stoffet!!

lampen er selvstylet ja.Med nytt stoff og litt maling:-)

Våren ja...sukk..gleder meg. her er det våt snø.

fingerspitz sa...

De här tygerna gillar jag. Urtjusiga, men så har jag ju gillat grönt så länge jag kan minnas.

Min mamma hade en grön velourklänning när jag var liten, kanske kommer kärleken därifrån...

Annabell sa...

Hej! Vilka fina saker du gör! Kanske bor vi i närheten av varandra då!

Re-dizain sa...

Ja, det kan jag hålla med...tanken att våren närmar sig värmer gott!
Fina tyger förresten :-)
Såg att kukka i grönt blev ditt, jag hade det på minneslista. Står på listan om du har någr dm över :-) Bytesmarknad!

Fröken Fräken sa...

Vilken livsglädje det var i de tygerna! Jag säger bara ja tack till både vår och grönt...

petrified in pink (Petra) sa...

Å, det gröna tyget med fjärilar på var något av det vackraste jag sett, det skulle trivas mycket bra här hemma, lyckost!

ellinor sa...

ÅH VAD FINA TYGER!!