lördag 26 december 2009

Annandagen 2tusen9


Foto: Lotten

Snön kom ett par dagar innan jul... töade bort på julafton och inatt kom ett nytt lager som kommer att töa bort. Det är plusgrader och såå typiskt västkustväder! Synd för snön gör att allt blir så ljust och fint. Barnen tycker ju om att åka pulka och bara vara i snön.... Vi är på landet och idag skall vi äta rester till middag. Barnen spelar Wii-spel för fullt. Jag har med mig lite virkning så jag har något att göra ;-)




Foto: Lotten

Här visar jag en av tomtarna eller tomtemor är det väl egentligen. Det är samma keramiker som gjort Lucia som jag visade tidigare. Jag gillar hennes figurer..... dom är inte gulliga på något sätt och det gillar jag. Jag är inte förtjust i sockersött ;-)
Ha en bra annandag jul! Vi ses snart!

8 kommentarer:

m a r i a k o d e n sa...

Åh, så mysigt....
Hoppas du har det bra i juletiden!

Brukar kika in när du uppdaterar men är lite dålig på att kommentera. Men mitt nyårsöfte blir att kommentera o visa mig mer...;)

Kram!

milla sa...

Härliga tomtar..men synd på snön. Vi njuter av 1:a vita julen / som varat mer än 1 vecka/på flera år. Man får passa på att njuta nu!
God fortsättning! Milla

Annabell sa...

Härlig annandag! Tomtemor ser härlig ut! Roligt med lite snö för barnen och så blir det så ljust och fint. Kram!

Lotta Sultan sa...

underbar juletant.
god fortsättning!

A home far away sa...

Önskar dig en härligt god fortsättning!
Kram Gunilla i Singapore

Krickelin sa...

Låter härligt, synd på snön bara, det är samma här. Gräsmattan är alldeles för grön. :( God fortsättning till dig.

erry sa...

Underbar julstämning i dina bilder.

Här regnade snön bort på juldan... Men nu lovas det minusgrader så det kanske kommer ny snö! :)

God fortsättning! Kramar

Gunilla sa...

Jätteroligt tomtemor och du har en fin blogg!