torsdag 18 mars 2010

Party på lördag..

Foto: Lotten

På lördag skall jag ha party här hemma. Mycket skall förberedas och inhandlas... Imorgon kväll kommer en väninna hit och hjälper mig laga maten. När jag flängde runt med bilen igår råkade jag köra in till en loppis som jag inte besöker så ofta. Där hittade jag de här fina burkarna för en guldpeng styck och påslakanet i bäckebölja för en tjuga samt nedanstående bricka för en guldpeng. Totalt 50 kronor spenderade....

Foto: Lotten

Kanske inte en bricka jag normalt brukar falla för.... men igår gjorde jag det av någon anledning. Kvinnan i kassan sa att hon hade vunnit en likadan på Liseberg på 60-talet.... Kan det vara en Lisebergsprodukt? När jag såg den trodde jag att det kanske var en dansk IRA.... men jag hittar ingen märkning. Jag tror att jag har en liknande burk ute i vårt förråd, som jag ärvt efter mamma. Skall ut och kolla om jag hittar den någon dag. Nu skall jag återgå till partyplaneringen...

21 kommentarer:

Kaspara sa...

Heisan Lotten
Kjempefine burker! så var det så lekket stoff/sengetøy under dem også.
Godt du har kommet deg vel gjennom det å runde 40! Det er slettes ikke så skummelt som man kanskje skulle tro!
Masse lykke til med alle dine forberedelser! Klemmer Kaspara

Randiga Tråden sa...

Burkar, bricka och påslakan. Vilket kap, verkligen billigt och så fint. Grattis till fynden.

Annabell sa...

Vilka fynd du hittat! Känner igen mönstret på brickan, min mormor hade en likadan kakburk, vill jag minnas, och den var inte från Liseberg. Ska 40-åringen firas, ha ett trevligt party!

Jenny Bergvall sa...

Å så skoj med lite fynd så här mitt i veckan. Spännande att planera och fixa inför partyt. Ha det så skoj!!

Lisali sa...

Hei! For noen fantastiske bokser! (burker:)

Tant Grön sa...

Jag blev riktigt avis på burkarna, jättesöta och så billigt, det är knappt man tror det är sant :-D Påslakanet har jag fast i grönt, såklart! Ha, ha

Kramen

prylpinglan sa...

jätte fina burkar! sånna vill jag oxå ha!!! :)

Sanna sa...

Superfina fynd du gjort! =)
Lycka till med partyt =)
Kraaaam
Sanna

Re-dizain sa...

OJ oj vad du loppshoppat...fantastiska fynd man blir glad över.
Har du får bytestyg? Jag klippte inte bort det som var vikt förr i fall du behöver det...är du nöjd?
Jag har varit dålig på att blogga på senaste, så mycket annat som tar energin just nu...Hoppas du haft en bra födelsedag!
Kram

Sofia sa...

Åh va fina! Burkar kan man aldrig få nog av.

Hoppas du kommer iväg till Köpenhamn någon gång i vår eller sommar! Eller vi ett annat tillfälle för den delen. Kolla upp SJ, de har jättebilliga biljetter från Gbg. Bara 95 kr/vuxen enkel resa.

Kram kram

gallerry.blogg.se sa...

Fina fynd!

Hoppas ditt party i helgen blir kul!!!

kram

Julia Runge sa...

Sikke fine dåser! :D De var uden tvivl også kommet med mig hjem :D
Jeg har en lille ting til dig på min blog, du kan lige kigge forbi :D

Turid Holm Flaa sa...

Hei, for stilfull blogg du har med masse fine bilder.

ER innom for å takke for at du har vært innom bloggen min og med på den lille giveawayen jeg har.

Masse hilsen Turid

Anonym sa...

Grattis till fynden! Det är en IRA-bricka. Finns som burkar i flera olika storlekar och färger också.
Marie

PIPPIVOGEL sa...

funkar det nu???

PIPPIVOGEL sa...

Då gör vi om kommentaren- blev något knas

Jo, skev att jag faktiskt fann EXAKT likadan burk i stort format för samm aguldpeng på loppis i lördags! Inte missa att jag även fyndade fr 15 guldpengar 2 s nya tapetrullar med Josef Franks paradiset i svart på samma loppis!!!!
Grattis igen och lycka till med kalaset. Här har det bakats för fullt då de är 4 års kalas (1 år och 3års kalas) på söndag!Blev ju inställt förra helgen pga vinterkräkisen! Men NU är i på benenigen!

KRAM

Maria sa...

Ler lite åt att du "råkade" svänga in till loppisen. Jag brukar också "råka" göra det ibland =)Härliga fynd!

Garnet jag använder till mössvirkningen är DRops Eskimo. Ett tjockt o mjukt ullgarn.

milla sa...

Alltid finner du så fina grejer på loppisen. Du har verkligen öga för fynd. Hoppas partyt blir en succé & ha en fortsatt trevlig vecka.Kram Milla

Vanilla sa...

Brukar titta in på din blogg ibland. Brickan är definitivt en IRA, har själv en liknande "kakburk", fyndad på loppis. (undrar vilken loppis du bara råkade svänga in på, bor själv i GBG.). Kul med loppis!
/C

till-vidas-ara sa...

Det ser ut som Ira ja!!! Brukar se liknande i samband med Ira-grejer på tradera i allafall!!! Burkarna var jättefina också!!
Här skiner sola varje morgon nu och jag odlar fräknar :)

Kramis Lycke

Solrosa sa...

Å, et sånt flott brett (bricka) så jeg på Tradera for ikke lenge siden. Kjempefin!! :)