lördag 16 oktober 2010

Award och utmaning


Jag fick den här utmärkelsen av de goa bloggerskorna - Krimskramsan och Popetotrora. Nu skall jag berätta 7 saker om mig själv.... svårt eftersom jag nog berättat det mesta innan ;-)

1. - Jag äter kött men inga mängder om det inte är Oxfilé förstås...
2. - Har börjat dricka kaffe på äldre dar.... och dragit ner på cola.
3. - Har lite morbid och sjuk humor.... men som tur är har de flesta i min omgivning det med.
4. - Är en riktig hemmakatt. Älskar att resa men längtar ganska snart hem igen.
5. - Som de flesta 70-talister ser jag inte mig själv som vuxen egentligen..... Jag bara "leker" vuxenliv.
6. - Kommer på de flesta ideér på natten när jag skall sova
7. - Har fotografiskt bildminne. Jag vet vart på sidan i en bok det stod något och hur den sidan såg ut med bilder och så.

Nästa utmaning är en kul sak jag fick från Emblas kanel där man skall svara på ett natal frågor.

1. What is your favorite word? Familj och vänner
2. What is your least favorite word? Mögel och omvårdnadsteorier
3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally? Färger, mönster och musik
4. What turns you off? Stress och negativitet
5. What is your favorite curse word? Helvete eller F**k
6. What sound or noise do you love? Havet och vinden, gärna storm
7. What sound or noise do you hate? Alarm av alla de slag
8. What proffesion other than your own would you like to attend? Tapetserare eller fönsterrenoverare
9. What proffesion would you not like to do? Kontorsjobb
10. If heaven exist, what would you like to hear God say when you arrive at the pearly Gates? Välkommen, din mor och far väntar på dig

Nu skall man enligt reglerna ge dessa utmaningar vidare till en massa andra bloggare... men eftersom jag aldrig gör som reglerna säger så ger jag dem vidare till den som känner sig manad ;-) Vill du anta någon av dessa utmaningar kan du lägga en kommentar här så jag kan läsa dina svar....

2 kommentarer:

emblas-kanel sa...

Så koselig at du tok utfordringen!
Ha en fin lørdag.
Klem, Eva

Jo sa...

Kul att få läsa lite mer om dig! :)
Den där sista frågelistan gillar jag! Den är ju med i Inside the actors studio och jag älskar alla olika varianter av svar på den sista frågan som kändisarna ger! Alltid lika kul att se hur fyndiga de är. Du lyckades bra du med! :)