lördag 8 januari 2011

Im in looove!


Jag surfade runt på nätet och fann det här fina skåpet. Jag blev kär på stört! Jag vet inte vad det är med mig och rostiga gamla skåp.... men jag vill ha dem! Precis sådana här skåp, fast gråa, fanns i källaren på Sahlgrenska sjukhuset, i omklädningsrummen när jag började 1988..... Undrar vart dom är nu?! Skall jag ringa sjukhusdirektören och fråga tycker ni.....? - Hej Jan, jag jobbar på Intensiven. Jag vill ha ett gammalt rostigt omklädningsskåp som fanns i källaren förr. Får jag köpa det? Eller kan jag få det som premie istället för guldklockan...?


Vill ni oxå surfa er in på den här sidan och bli kära? Det fanns gamla postskåp, tandläkarskåp och en hel massa annat....

16 kommentarer:

emblas-kanel sa...

Ja, det var et sånt skikkelig gammelt garderobeskap. Tror de har akkurat slike ennå på Idrettens Hus - men av de grå.
Klem fra Eva :-)

Sonja frå Sunnfjord sa...

På skofabrikken der jeg jobbet før har de slike gamle, grå skap med flere små, låsbare rom. Vet ikke helt om jeg ville hatt et slikt hos meg... men smaken er jo som baken...

Sanna sa...

Åhh va mycket underbart det fanns på den sidan..vågar inte titta mer..börjar nästan dregla ju.. ;) hihi..

Kraaaaaam
Sanna

Hjertelill sa...

Stilig skap!!! - og finfin blogg - har føyd meg til på listen over følgere:)
Hilsen fra Lill

Vintageregreening sa...

Javisst! Plåtskåp är toppen...jag levde med ett i 15 månader...det mesta får plats i ett. Gjorde värnplikten på 80-talet.
Har sett blästrade varianter som skulle passa hos mig....vi får se.

Susanne sa...

Självklart ska du fråga hade jag gjort.. har en vän som såg in i ett landstingsförråd och WOW vilka fynd hon gjorde och det var gratis!

Tanya sa...

Oh me too !
happy New Year xx

Pernilla sa...

Ja såna skåp vill jag också ha. Fast vi har inte plats.
De kommer att bli dyra som stryk nu när den industriella trenden slår igenom stort. :) Säkerligen är det bara att ta de där på ditt jobb. Fråga vetja. Du kan ju bara få ett nej!

nook Elin sa...

Sjukt snygg! Såg ett sånt skåp på ROOM som dom skulle ha över 5000 för så det kanske är värt att ringa sjukhuset och fråga :)

till-vidas-ara sa...

Hoho, jag gillar också dessa gamla skåpen och tycker givetvis att du på en gång direkt tar och pratar med den som vet var de tagit vägen :)) Men visst blir man påverkad av inredningsmodet också...har sett en del liknande i tidningarna nu och de surrar i min skalle också :) Du kanske kan skicka ett till mig per brev, hihi...nä, kanske inte..lovely hursomhelst!!!

Kramar Lycke

Johanna sa...

Jag jobbar på ett sjukhus här i Finalnd och vi har såna skåp där som är inte i bruk. Dom är gråa och jag har länge funderat på att köpa hem en sådan. Fantastiska!! Skulle sitta fint i vår hall:)
Härlig blogg du har! kram

Maria sa...

Jag gillar också sådana där skåp, eller skåp över huvudtaget...gärna också med glasdörrar.

Frida H sa...

De säljer liknande skåp på en auktion här i Helsingborg. Gå in och kolla under Aktuell Auktion hos www.hbgauktionskammaren.se !!!

Malin på pastill.nu sa...

Ja de är superfina! Satt för någon vecka sedan och försökte hitta på blocket, men de är tyvärr så dyra :-(

anna-karin sa...

Ja tack hellre skåpet än guldklockan. Kan du inte bli tummis med någon som har tillgång till källaren som vet om skåpen står kvar?

Sofia sa...

Fantastiska saker, älskar också såna skåp. Och arkivskåpen de hade var också helt fantastiska. Vill ha!