tisdag 15 mars 2011

Tisdagstema - Bokhyllor/byråer


Veckan tisdagstema i Fabriken var svårt tycker jag. Alla våra böcker ligger inne i skåp och lådor. På landet har vi många bokhyllor men jag har ingen bild på dem. De är platsbyggda nästan allihop där på landet. Min mamma var bibliotikarie så hon hade en massa böcker och läste otroligt mycket. Jag har nästan bara "coffeetable-books".... dvs snygga med många bilder i... de flesta handlar om inredning och design. Bilden ovan är från landet. En platsbyggd hylla med plats för en massa förvaring. Lådorna innehåller bland annat glödlampor, kontakter, skarvsladdar, lampskärmar mm.


Det här skåpet står hemma hos mig i vår källarvåning och har ungefär samma funktion som det ovan. Ett skåp med lådor fyllda av diverse småsaker som måste få plats någonstans. Vill du se bokhyllor fyllda med böcker... gå in på Fabriken och kolla alla andra bidrag.






5 kommentarer:

Carina sa...

Åh, vilken snygg lösning på förvaring...
Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

Monika sa...

Hej
Så fint när det är inbyggt!
Vilka fina glas du fick i present!
Är dom goda att dricka ur?

HÄLSNINGAR
MONIKA

Petra / Popetotrora sa...

Vilken ordning och reda. Skönt! :-)

Kiiromi sa...

Härligt med färgglad förvaring.. Inser nu att jag glömt bort att det var tisdagstema idag..

Finfina tyger i swapen.

/Mia :)

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Så fint och vilken grym ordning och reda. Härligt!
/kristina