torsdag 9 juni 2011

Husmorsemester/arbetsläger

Hall Före

Jag är på Marstrand nu på en liten husmorsemester. Men det liknar snarare ett arbetsläger :D Lillebror och jag har målat furutaket i hallen vitt.... eller Lillebror har målat taket och jag taklisterna. Efter två varv med grundfärg och lika många med vitfärgen så är taket vitt och fint. Hallen blev betydligt ljusare än innan.

Hallen efter

Det enda som gick galt var att tapetbården följde delvis med maskeringstejpen av så nu kommer det att behövas en omtapetsering längre fram. Men jag måste ju förstås hitta den perfekta tapeten så det blir inte förrän efter sommaren skulle jag tro.
Det var någon som undrade hur det gick med Brännässlorna som vi var ute och plockade för ett tag sedan. Nedan ser ni resultatet - Finfint Nässelvatten som skall få göda blommorna i trädgården i sommar. Snart skall vi ut och plocka mer - Man får ju ha några spänner på lut så det inte tar slut ;-)




Sniglarna gillade visst Nässelvattnet med! Det ligger ett par under ytan.... Hoppas att det ger det där extra till Nässelvattnet så blommorna blir riktigt glada ;)

16 kommentarer:

Ninette sa...

Vad fint halltaket blev! Fin hall annars också med rosa väggar och läcker lampa i taket.
Vi har plockat nässlor och gjort nässelvatten vi med - eller pruttvatten som barnen kallar det :D
Ha en underbar husmorssemester!

Anonym sa...

Vilken skillnad det blev! Jättesnyggt! Helblankt?
Nässelvatten har jag också testat för första gången i år. Barnen skriker och springer när jag börjar pytsa upp i vattenkannan...

kollijox sa...

bra jobbat! å mums i hinken ;)

Maria sa...

Vilket vackert hus!

Randiga Tråden sa...

Detta vackra hus, blir bara finare och finare. Bra jobbat.

Kiiromi sa...

Superfint! Fräscht och mycket välkomnande.

Superfina kuddar du gjort nedan också, verkligen style ala nästet :)


/Mia

Maria - Mary made this sa...

Vad fint det blev! Så härligt när det blir en tydlig skillnad!

Madeleine sa...

rosa väggar är så fint!

Kaspara sa...

Heisan Lotten
Så koselig å se bilder fra Marstrand! Det ble nydelig med det malte taket. Du er et skikkelig arbeidsjern og stå-på-menneske!
Ha en glad pinse der i Sverige!
Klem fra Kaspara

gult hus i svingen sa...

Det ble skikkelig lyst og fint i gangen ja:) utrolig hva hvit maling kan gjøre med lyset i ett rom:)

Lurt å gjødsle med brenneslevann:)
God helg til deg Lotten:)

klem fra Trine:)

Petra / Popetotrora sa...

Vad fint det ser ut! Det verkar vara en riktigt härlig stuga ni har! :-)

Stine Hoelgaard Johansen sa...

Ja, det har lysnet en helt del. Hyggelig gang

Stine:)

Re-dizain sa...

Kul med teamwörk och resultatet blev fantastiskt!

Emma Clara sa...

Har haft sån problem med att kommentera....det går inte från min dataor....nu provar jag igen......såå fint det blev i stugan!!!!!!

Emma Clara sa...

nu gick det visst!!!!!

P sa...

Så fin hallen blev! Nässelvattnet gör nog mer susen...än vad det luktar. :)