fredag 9 september 2011

En award!


Jag har fått en award av den härliga bloggaren Ninette. Tusen tack, snälla du!
 Jag är urdålig på att både ta emot och skicka vidare sådana här utmärkelser.... det har ju cirkulerat en del sådana genom åren ;-) Ni skall veta att jag är såå tacksam för alla kommentarer, mail och utmärkelser jag får! Så ta inte illa upp om jag inte skickar vidare, snälla! Jag kommer inte att skicka vidare den här heller.... bara för att vara konsekvent. Men jag kan bjuda på 8 saker om mig själv bara för att det var så längesedan.

1. Jag började dricka kaffe bara för ett par år sedan. När jag är på landet dricker jag gärna kaffe men när jag är hemma i stan blir det mest CocaCola.

2. Jag drömmer om ordning och reda men är egentligen en riktig slarvMaja. jag har svårt för att göra mig av med saker. I garaget har jag möbler efter min mormor, mamma och farmor. I höst har jag lovat mig själv att göra mig av med allt i garaget... det kommer ändå inte att få plats här hemma.

3. Jag har ingen tauering och vill inte heller ha någon.... jag är rädd för att ångra mig efteråt ;-)

4. Med högre ålder har jag blivit snobbigare.... på så sätt att jag vill ha originalen istället för kopiorna. Det är bättre att vänta tills man har råd att köpa något än att köpa en billig kopia som man ändå alltid kommer veta att det just är en billig kopia.

5. Jag har dragit ner på loppisbesöken just på grund av punkt 2

6. Vår trädgård i stan kommer i sista hand... vi är ju ändå inte hemma på sommaren. Något som grannarna inte är så glada över :D

7. Planerar att åka på vandringsresa i Italien. God mat och dryck och fantastisk miljö!

8. Drömmer om att någon gång komma över till New York.

Inga kommentarer: