söndag 10 juni 2012

Trädgårdsfix


Foto: Lotten

Det har varit lite tyst på bloggen nu ett tag. Det beror på att jag har arbetat i trädgården. Jag har byggt ett staket/insynsskydd på framsidan samt två rejäla planteringslådor. Dessa lådor blev kusligt lika två kistor men efter vit grundmålning blev det lite bättre. Nu är de dock ljust gråmålade för att smälta in med förrådsbyggnaden som ligger bakom kameran.
Meningen med det här projektet är att allt gräs på tomten skall bort. På andra sidan kistorna skall jag lägga sten. Enkla snygga betongplattor, 34 x 35 cm. Får se vad jag hinner med nu innan sommaren.... Jag visar såklart fler bilder när det är mer iordning ;-)



Foto: Lotten

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hej där!
men ÅHH så fint det blir! vad duktig du är! Hur gjorde du planteringslådorna? vad ska du ha där i? Jag vill med ha ngt på vår balkong här hemma.. Altanerna är fulla av annat men balkongen skulle jag kunna odla på!
kramar!

Anonym sa...

Vilket jobb! Det kommer säkert bli superfint :)

CreandoPhoto sa...

Ser urtjusigt ut! Kul med utomhusprojekt!
Kram

Lotten sa...

Caroline - Vi har byggt våra lådor med vanlig hyvlad furu som jag har oljat, grundmålat och färdigmålat. För bäst hållbarhet bör man använda tryckimpregnerat men INTE om man skall odla ätbara saker ;-)

Jag vill ha lite ätbara saker där som vinbär eller dyligt... men jag har inte bestämt mig än.

Lådorna är ihopskruvade med grövre fyrkantiga plankor i hörnen. Våra bitar fick jag gratis i byggvaruhusets container.

Kram Tillbaka!