lördag 20 oktober 2012

Pinwheels på g


Här ser ni delar av mitt påbörjade nya lapptäcke. Det är trekantslappar som är såå kul att sy så jag kan inte sluta. Tyvärr tog det vita tyget slut efter 20 block så jag fick leta efter ett annat neutralt tyg med vit bakgrund... det är ingetjag har i tyghyllan precis. Men nu är det nya tyget inhandlat och skuret i 20 x 20 cm stora lappar så det är bara att börja sy....




Här ser ni lite mer av blocken. De blir ca 22 x 22 cm innan man syr dem samman så jag räknar med att de blir 20 cm stora när de är sydda i täcket.
Jag vet inte om jag skall sy dem samman med lite avstånd emellan som den här quilten eller om jag skall sy ihop dem direkt som denna. Fördelen med att sy med lite mellanrum är ju att man bygger på quilten lite och att blocken verkligen står ut. Men jag gillar även effekten när de sitter ihop oxå... Vad tycker ni? Snälla dela med er av era åsikter! Jag vill ha feedback här!



12 kommentarer:

Annika GW sa...

Fantastiskt arbete! / Annika

Gila sa...

Imponerad av ditt snygga mönster! Trevlig helg!

Emma sa...

Superfina! blir finast att sätta ihop, tror jag.

Anonym sa...

Mycket fint arbete! Med mellanrum ger ett lugnare intryck.
/Ingrid på Gotland

LeizyB sa...

WOW sikke et projekt, det ser så flot ud :o)

Helena Högberg sa...

Det blir så fint! Jag tyckte båda sätten var fina :)

Ewa sa...

Jag tycker utan mellanrum o så tycker jag du är fantastiskt duktig!

designofluna sa...

Himmel vilket jobb att sy ihop allt det där, men det blir säkert skitsnyggt!

jojo sa...

Åh vad fint! Jag tycker att det ser jättefint ut när du lagt dom tätt ihop, då bildar de nya fina mönster. Det hade jag gjort! //Jojo

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Wow! det blir fantastisk fint!! Oh lordilord! Bra jobbet! Jeg hadde gått for uten mellomrom jeg. Da blir hele et stort mønster i seg selv. Syntes det var super fint.

sofia sa...

Grymt!! Sitta ihop tycker jag.

Johanna sa...

Jätte jättefina <3