tisdag 27 februari 2007

Vitmålat



På före-bilden ovan ser ni hur skrivbordet såg ut fram tills i helgen..... inte helt snyggt! Lägg märke till glasknoppen a´la 70-tal i brunt glas - är någon intresserad av den så kan jag skicka den på posten! ;)


Nu ser skrivbordet ut så här! Beslaget var jag ute idag och letade rätt på - i tredje affären hittade jag ett sådant beslag som jag ville ha. Skrivbordet får stå lite på undantag nere i källaren medan vi fixar sonens rum. Det är ett skåp till som skall målas, säng inhandlas, väggar målas, golv/matta läggas och en massa annat trixande innan det är klart. Jag återkommer som sagt med bilder på förvandlingen men det kan dröja....

7 kommentarer:

Stina sa...

Ja, nog blir det skillnad allt. Jättefint. Kram Stina

majsan shabbychic sa...

Det blev ju jättefint med lite färg. Tack för ditt inlägg hos mig kram/Majsan

Blommiga Karin sa...

Tänk vad fint man kan göra med lite färg och fantasi.Låter som om du har en hel del att fixa med!Samtidigt kul att se förändringen!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken skillnad det blev, skrivbordet blev ju jättefint! Verkligen! Det är en sådan charm med gamla möbler som är målade vita, det blir ett fint skrivbord det där! Och så fin den lilla ankan i golver var och den där planschen, var har du hittat den?? Mari.

Lotten sa...

Mari - Tack för berömmet...Planschen med "kavli"-pojken på har jag köpt för 15 år sedan på en loppis.

Pernilla sa...

Exakt ett sånt bord letar jag efter – vad fint det blev i vitt – måste till loppis!

Signe sa...

Åh, va fint det blev! :)