söndag 25 mars 2007

Barnrum igen...

Här är ett par bilder på lillebrors rum som det såg ut när det var alldeles nygjort. Sedan dess har han fått ny säng, en vanlig resårbotten på ben med förvaringslådor under. Bordet på bilden är från IKEA som målats vitt och fått ett förhänge med cowboy-tyget från Cath Kidston som jag förövrigt köpte ett par meter till av för att sy hissgardiner av. Bakom tyget är leksakerna gömda.
Flugsvampslampan i fönstret köpte jag för många år sedan för att ha som juldekoration under julgranen. Nu pryder den sin plats i lillebrors fönster.
Bilderna på väggarna är gamla skolplanscher som jag kommit över på loppisar, clownen likaså.
På onsdag skall vi börja med storebrors rum.

7 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt med färger i barnrum. Och den lilla svamplampan var ju jättesöt!

Ha en fortsatt härlig söndag!

Kram från Lotta

MODERN COUNTRY sa...

For et herlig og fargerikt rom :) Slike farger blir man jo glad av!
Ha en fin uke :) Natta zzz

Stina sa...

Vad fint. Hörru, jag tycker att det ser ut som ordning hos dig, vännen.

Att mina har sån ordning beror på två saker.
Dels för att jag alltid har ordning.
Sen har pojkarna funktionshinder som kräver var sak på sin plats. Annars blir det kaos i huvudet på dem.

Puss Stina

Spets och snor sa...

Kul att följa din förvandling av rummet. Några före, under tiden och efter bilder kanske?

anna k. sa...

Nää vad kul att du hittade cowboytyget! Har du sett tältet som Cath har gjort i samma tyg! Liite avis blir jag allt!

Anonym sa...

Så fint rommet ble. Kan tenke meg storebror venter spent på sitt ......

Anonym sa...

Åh, va fina gamla skolplanscher, älskar såna! Härligt färgglatt rum!