fredag 25 maj 2007

Kroppen värker...

Efter de senaste två dagarnas fixande i trädgården. Jag nämnde ju tidigare att vårt gräs var närmare halvmetern högt och gräsklipparen inte gick att starta.... Efter lite mekande med guidning av mannen genom telefonen så fick jag till slut igång den. Kanterna klippte jag och barnen med saxar, vanliga pappers-saxar!
10 säckar jord inhandlades och en hel del gick åt till häcken.... resten fick jag blandat ner i krukor och urnor. Lite blomster inhandlades och planterades så nu ser det helt ok ut på framsidan.... bara baksidan kvar!
Efter allt detta trädgårdsarbete värker nu min ovana kropp... framförallt i armarna och ryggen!
Bilder kommer så snart solen behagar titta fram.....
Idag är det fredag så nu skall jag städa lite här hemma sedan tänkte jag sätta mig och sy på lapptäcket - vill ha det klart snart!
Ha en bra fredag - vi hörs!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att få se lite trädgårdsbilder. Kul att de klippte med papperssaxar. Härligt att få klippa gräsmattan, eller hur?!

Anonym sa...

Oj, vad Du jobbat, imponerande! Trevlig helg!

Poppins sa...

Papperssaxar? Måste vara ett evighetsarbete... Duktiga småttingar.

Signes Vind sa...

Ser fram emot lite bilder. Det ska värka lite i kroppen när man är ute i trädgården - det är därför det är viktigt med många vilstolar;-)