söndag 13 maj 2007

Very busy weekend....

...har jag haft! Jag har flängt hit och dit, jobbat en natt, handlat, städat igen och broderat däremellan ;-) Mitt projekt går sakta men säkert framåt..... jag kan ju erkänna att jag inte direkt är någon fena på att brodera. Jag har tagit reda på att stygnen som jag syr med kallas för "efterstygn"..... alltid något!





Yvette på http://www.yvestown.com/ tipsade om en sida där de hade de mest fantastiska broderi-mönster! Glöm de där gamla trista mormors-broderierna..... här fanns dödskallar, bakelser, kina-lampor, apor och mycket mera! Titta in och förundras!


Foto:

3 kommentarer:

Stina sa...

Vilka mysiga mönster. Kram Stina

Anonym sa...

Men va kul. Alltid uppiggande med något nytt!

Signes Vind sa...

Så kul med annorlunda mönster. Har inte sett något liknande i Sverige - men det kommer förhoppningsvis.Stickmönstren har ju blivit tuffare på senare år.