onsdag 14 januari 2009

Nyvirkat


Foto: Lotten
Man kan tro att jag ändrat inriktning på bloggen. Från inredning till virkning ;-) Det har jag inte kan jag lova! Men i brist på inredningsbilder så visar jag bilder på det jag pysslar med under tiden. Igår virkade jag de här pulsvärmarna i ullgarn. De blev rätt så stabila.... och tjocka. Jag ville göra något roligt avslut så jag gjorde samma som på de virkade korgarna med en dekorrand i matchande färg ;-)



Foto: Lotten
Så här ser de ut på. Det är inte lätt att fota sin egen hand kan jag säga..... tog typ 25 bilder innan jag fick en som var skarp nog att använda. Som ni ser är dom väldigt tjocka... och varma förstås!
Nu skall jag maraton-jobba och göra 3 nätter på raken. Jag brukar inte göra mer än två nätter åt gången för det är så svårt att vända tillbaka dygnet när man gör fler. Men vill man vara ledig lite längre ibland så måste man trycka ihop sina pass litegrann....


12 kommentarer:

Maria sa...

Var du helt virknovis innan du beställde det där virkkitet? Isåntfall så är det ju FANTASTISKT! Nu virkar du ju massor fint. Gissa om jag gillar det där pulsvärmarna?? I love them!!
SÅg virkkitet i en tidning och tror bestämt att jag ska beställa om ha som projekt på min pysseljunta...

I Veras hus sa...

Du är så himla händig du:)
Klarar allt! Virkat o stickat, det var nog senast i skolan det hände.Skulle önska att det bara var att ta fram garn/stickor/nålar och bara börja.Sitta o lära sig, näe, d orkar jag inte tyvärr:((

/Kram

Anonym sa...

Det ble utrolig fint Lotten!!
Jeg likte så godt fargene..
Rødt og rosa er en schlager i år :) Ser gode og varme ut ved siden av å være dekorative..
Ha en fin dag Lotten! Klem fra Kardemomme :)

BRUNo.RANGE sa...

Jättefina pulsvärmare! Gillar kombinationen rött och rosa!

Anonym sa...

Bordet vi så etter var solgt æsj!!
Men det var vel egentlig ingen overraskelse..400,- for et herlig gammelt 50-tallsbord har nok fristet mange andre også så da fortsetter letingen etter det perfekte salongbordet :)

Anonym sa...

Heisan Lotten
Som du produserer!!! Du er like bitt av hekle-basillen som meg skjønner jeg. Jeg klarer nesten ikke legge hekletøyet fra meg.
Pulsvarmerne var kjempefine, friske og feminine. Rødt og rosa i kombinasjon er vi jo supersvake for du og jeg.
Jeg undres nå om den tiltenkte oldemorputa i steden blir et teppe. Synes det går unna, og det hadde vært fint som teppe også.
Lykke til med maraton-jobbinga,Lotten!!!
Klem fra kaspara

Maria sa...

Hej igen!
Tror att det ska bli ett Frostakit. Såg att det var slut både hos Russinet och Wilma& Friends, kanske hittar det i Stockholm...

I Veras hus sa...

Svarade också på din kommentar hos mig, men gör ett till här för säkerhets skull:)
Jag limmade tyget på skärmen med vanligt textillim(som luktar rutten fisk)..Enkelt, men lite pilligt.

Jag har en brun bumling golvlampa av samma storlek som en takvariant.Den tänkte jag sprejmåla själv nu när jag testat på den andra lampan.Det var lätt, blev snyggt(om man håller avståndet annars rinner det), men luktar otroligt starkt.D står att man ska vara i rumstemp. men det är svårt att hålla det + ha god ventilation.Jag var både ute o inne, men för bumlingen ska jag hålla mig mestadels ute och ta in den under torktiden.Jag är fast på sprejfärg nu för d blir så snygg finish och går snabbt!

Anonym sa...

Heisan Lotten
Kommer bare en tur innom for å ønske deg en glad helg! Tro om du skulle jobbe nå igjen?
Jeg nyter helgen ekstra mye nå i kveld, siden jeg har vært ute og jobbet denne uka. Vi skal slappe av hjemme i kveld, men i morgen skal vi på stort lutefisklag til et nært vennepar. Mamma kommer med tannbørste, sovepiller, sminkepung og sover over her hos oss. Det er utrolig nydelig, for da trenger vi ikke se på klokka hele tiden.
Det blir vel noen heklelapper til på meg i kveld tror jeg. Tror jeg har heklet for mange lapper til pute nå, så det går vel kanskje mot et pledd.
Ha en fin kveld! Klem fra Kaspara

Re-dizain sa...

Nu är jag hemma igen och ser att du virkar på!!!Jättegulligt!
kram

Anonym sa...

I inclination not concur on it. I assume precise post. Expressly the title-deed attracted me to read the intact story.

Anonym sa...

Nice post and this enter helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.