fredag 23 januari 2009

Uggla....



Foto:Lotten
Det här halsbandet med den lilla ugglan köpte jag häromdagen av http://www.mayorekblad.se/ Hon visade ett gäng ugglor på sin blogg och jag föll direkt för den här lilla röda med det prickiga bröstet. Det fina kortet fick jag med när jag köpte halsbandet. Hon gör jättehärliga collagetavlor bland annat....
Här hemma händer inte så mycket just nu.... var på möte igår med samfälligheten annars är det stilla... Skall åka med ungarna ut till landet i helgen. Jag tänkte ta med mig garn och virknål och försöka göra några rutor. Nu tar det emot litegrann kan jag erkänna..... jag räknar kallt med att filten antagligen inte kommer vara färdig förrän tidigast hösten ;-) Jag har börjat med ett par pulsvärmare i blått som min mamma skall få.... Här nedan visar jag en bild på hur det ser ut när jag gjort 30 lappar... saknas bara 170 lappar!




Foto: Lotten

4 kommentarer:

Maria sa...

Tror inte att jag ger mig på projektet virka en filt. Har ju redan ett gäng så det får räcka och så kanske jag har för lite tålamod för det...
Jättegullig uggla!!

Y sa...

söt uggla!
din filt kommer bli hur snygg som helst. Jag virkade en barnfilt som var tänkt till äldsta dottern men till slut blev klar när yngsta tjejen kom ur bäbisstadiet. Vi pratar år....

Anonym sa...

Fint det ser ut med dina rutor! Själv har jag nu efter 150 rutor, för första gången, börjat känna att det tar emot. Men jag ser ju slutet, så jag tänker inte ge upp :-)

Anonym sa...

Heisan Lotten
Søt ugle! Du er jo også så rød og hvit (og rosa da....)
De hekla rutene er så vakre i farvene. Herlig å hekle på hyttetur vil jeg tro. Vi har sett på Star Wars-film med gutta og spist hjemmelaget pizza. Mannen skal jobbe masse i helgen. Har en hektisk periode igjen. Gutta og jeg skal nyte to fridager. Det er snø her og det er ventet mye mer. Det blir skidag på jobben min på tirsdag. Selv om jeg er nordmann er jeg definitivt ikke født med ski på beina.Jeg kjører i trær, folk osv. Virkelig nervepirrende!
Ha en fin helg på landet! Klem fra kaspara