onsdag 4 februari 2009

Önskan

Foto: Lotten
Tänk om jag kunde ha den här kappan som min mamma en gång haft! Så underbar i färgen, formen och detaljerna. Kolla kragen och knapparna.... så fina! Någon gång skall jag gå en sykurs och våga ge mig på ett sådant projekt. Jag har sytt en fin klänning en gång till ett dop. Då köpte jag Marimekkos ananastyg i rosa och sydde en fin klänning med vitt foder.... det tog åtskilliga timmar.... jag sydde upp fållen för hand och läste mönstret ordentligt innan jag började. Den blev fin! Hittar jag ett ordentligt mönster så kanske jag vågar mig på det..... Jag vill ju inte att det skall se hemmasytt ut ;-)

Foto: Lotten
Det här påslakanet med tillhörande örngott vann jag på Tradera. Jag är såå nöjd! Metsovaara är det som designat tyget och jag faller ju förstås som en fura för färgkombinationen. Nästa vecka är det sportlov här i Göteborg... men det missade jag helt när jag lade schemat så jag jobbar 4 nätter nästa vecka. Jag tar igen det på påsklovet - jag lovar mina barn att vara helledig då!

9 kommentarer:

Rester till middag sa...

Otur! Det är skönt med lov. Här får vi vänta till v. 8.
Jättefin kappa förresten.

makiato sa...

Den där kappan var ju jättefin, tyget också.

Maria sa...

Härliga färgkombinationer. Ett mönster som jag inte sett innan på tyget!
Har ni sportlov så tidigt, vi har det först vecka 10...

alvorada sa...

Nyyyyydelig bilde av kåpe og skjerf! Jeg ante ikke at jeg ønsket meg en lilla kåpe, men NÅ vet jeg det! ;)

Sara sa...

Hej..vilket fint tyg det är så snyggt (kul att du vann) och kappan var superfin. Jag tror dina favoritfärger är rosa lila rött :)...

tavelhus sa...

Mycket fin kappa!

Maria sa...

Rigtig lækre farver !! Mums :-)

Jeg tror "lov" betyder ferie ?? Her i Dk er der vinterferie for skolerne i næste uge. En del børn i børnehaven holder også fri. Vi kan desværre kun give Andrea en dags fri næste uge, mn håber mine forældre også har en dag de kan have hende. Til gengæld holder vi alle fri i påsken :-)

Klem Maria.

Re-dizain sa...

Kappan är fantastisk, läcker, mmmm!
Varför kan du inte ha den?
Jag spanade på påslakanet också men i o med att du var först så..Jättefin!

Anonym sa...

Jag förstår jag att du är nöjd :9 jag hade varit odrägligt nöjd om jag vann den :)