tisdag 10 november 2009

Bambi-brosch


Foto: Lotten

Tusen tack för alla goa kommentarer om mitt makabra broderi ;-) Nu känns det inte såå makabert längre.... iallafall inte för mig. Lillemann som är en liten dramaqueen ställde sig och ulkade framför broderiet igårkväll.... enligt honom kunde det absolut inte hänga där uppe för han blev väldigt illamående av att se det!  Ja, vad skall man säga....

Jag får trösta mig med den här broschen som jag köpte på min stamloppis för en tjuga. Han som sålde det påstod att det var gjort av ben...? Men jag tycker det ser ut som plast.... inte för att jag vet skillnaden egentligen ;-) Lite söt är den iallafall....

Ikväll skall jag jobba igen och till helgen blir det en tur till landet. Nu skall jag hämta mina små hjältar som fick sin vaccination mot svininfluensan igår eftermiddag. Vi hörs snart hoppas jag ;-)

6 kommentarer:

Re-dizain sa...

Dessa små liven...det är inte lätt att ha samma smak som dom...
Jättefin brosch...

La luz del norte sa...

Det var en fin brosje! Ser ut som den er skåret ut i valnøtt, synes jeg! Ha en fin kveld!

Solrosa

Sanna sa...

Supersöt brosch! =)
SV: Ja dom hade verkligen massor utav vackra tapeter, blev förälskad i flera stycken, men tyvärr tillåter ju inte plånboken några direkta dyra personliga inköp..speciellt inte innan jul.. =/ suck..men men man kan drömma i alla fall!
Kraaaaaam
Sanna

Anonym sa...

HOTANDE PSYKIATRI!

http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/06/anna-odell-gjorde-ratt

Influensavaccinet är mycket omdiskuterat. Själv fick jag inga biverkningar. Men allting skall bedömas förutsättningslös. Jag har kikat runt på nätet och sett material som också för ett skepotiskt, kritiskt och tränat öga som mitt eget ger så pass mycket stöd för ryktet att fler har dött av vaccinet än av influensan, att en närmare granskning absolut måste anses påkallad. Det står ockå klart att myndigheterna HAR någonting att dölja, eftersom avtal om ev. skadeståndsanspråk äör HEMLIGSTÄMPLADE. Vår regering framstår i allt skummare dager.

Den givna frågan som nu oundgängligen måstye ställas är: hur många DÖDSFALL har Seroquel orsakat?

- Peter Ingestad, Solna

Susanne sa...

barn e för roliga :).. jag förstår han samtidigt det är lite kusligt med de inre organen... men jag tycker du gjort ett fatastikt jobb med hjärtat! och broschen är söt ! om det är ben så är det ett fantastikt jobb bakom!

Min vrå... sa...

Vilken underbar brosch! Vilket fynd den måste vara värd mer än bara 20 kr. Appropå ditt broderi tycker jag att det var det häftigaste och snyggaste tavlan på länge! Skulle gärna vilja ha en själv. Finns det någon möjlighet att få köpa ditt mönster?
Kram Elin.