fredag 21 maj 2010

Gudagott

Foto: Lotten

Det blev inget inhandlat igår till trädgården. Lavendeln var nästan slut i den affären och de som fanns kvar såg så ledsna ut så jag struntade i det. Istället gick jag hem och smed planer för trädgården.... det är inga stora saker eftersom hela trädgården kommer att vändas upp och ner när vår fasad på huset skall bytas ut. Jag vill bygga en större plateringslåda där en snygg spaljé kan vara med något klättrande som insynsskydd. Hoppas att jag får till en låda såsmåningom....

Idag firar vi min lillebror som fyller 38 år med tårta. Jordgubbarna på bilden ovan köpte jag igår i affären och de var såå himla gudagoda! Smakade nästan som svenska sommargubbar ;-) I helgen jobbar jag igen.... det känns som om jag jobbar varenda helg här i Maj. Vet inte hur jag kunde planera så...? Hoppas att ni får en bra helg!

10 kommentarer:

Caroline sa...

Planteringslåda verkar så smart! Vilket härligt foto. vackra färger.
Trevlig helg!
Kram Caroline

Stine Hoelgaard Johansen sa...

i lige måde og god arbejdslyst.
Skønne grydelapper....:)
stine:)

Kardemomme sa...

Hei og hei lotten :))Jordbærene så fristende ut og gryteklutene var så vakre i fargen! Håper dere får en koselig bursdagsfeiring :)
Herlig at det er pinse! her skinner sola og jeg gleder meg til noen fridager. Her skal det bygges veranda og jobbes litt i hagen med andre ting. Får også besøk og da tror jeg vi må kjøpe inn noe som vi kan bruke jordbær på, for nå ble jeg så fristet her. Klemmer fra Kardemomme :))

Anonym sa...

Ser gott ut=D

Randiga Tråden sa...

Vad det ser gott ut, dessa underbara färger. Trevlig Helg.

millandante sa...

Gudagott verkade vara det rätta ordet...! Och vilka härliga färger!!
Kram

Re-dizain sa...

härlig bild:)

Susanne sa...

guuud så gott med jordgubbar!

In my house sa...

ÅÅÅÅååååå, vilken somrig bild, sååå härligt, och va sugen man blev på jordgubbar med mjölk nu =)

Kram josse

till-vidas-ara sa...

Det såg verkligen gudagott ut detta!!!!! Härligt att även du är i trädgårdstankar - jag har gått igång i 180 och har svårt att stanna upp överhuvudtaget, trots förkylning som kommit och gått och alldeles för många saker att göra!!!!

Massa soliga kramar Lycke