torsdag 30 september 2010

Fredagskänsla

Foto: Lotten

Ledig dag idag och jag får Fredagskänsla i kroppen.... Kanske för att jag skall jobba i helgen. Jag gör min egen helg innan helgen...?
Idag skall jag sy lite, köpa några saker i tygaffären som jag behöver till min sykurs och såklart lite hushållsnära tjänster i mitt eget hem... sådant som man inte kommer undan hur gärna man än vill...

Bjuder er på en bild på "barnens" glas. En härlig blandning av gamla fina glas och Arlas nytillverkade som ungarna fått genom skolan. En vanlig vardagsdukning blir lite festligare med sådana här glada glas!

7 kommentarer:

fiazoo sa...

Åh vilket saft- och bullkalas ni kan ha. Nu kom jag och tänka på, när jag var liten hade vi liknande glas som stod i ett skåp vid köksbordet. Det var en speciell känsla att dricka saft ur dem.

Anonym sa...

Tack för länken till broschen. Jättefin!

Kardemomme sa...

Så fiiiin header du har fått Lotten!!! Superfint altså!! Passer deg på en prikk! Fargeglad og kreativt. Fine glass på flott brikke, og det fineste av alt er det skjønne lappeteppet du har sydd. Det som ligger i stolen i innlegget under! Så vakre fargekombinasjoner!! Ønsker deg en god torsdag videre. Jeg skal lage falafler og kanskje sy litt. Stor klem fra Kardemomme :))

gult hus i svingen sa...

glade glass på flott brikke:)
Her skal det lages fish and chips til middag, salat til for å gjøre det litt sunt:)

Fin ettermiddag. Forledremøte på videregående skole i kveld:)

Klem Trine:)

till-vidas-ara sa...

Jättefina glas! Men vaddå får genom skolan?!? Inte har jag sett till några sådana!!! Hmm måste nog höra mig för om detta för de där var ju superhärliga! Kan man få tag på dem på annat håll kanske! Tänk, man blir nog aldrig vuxen, för de där glasen gjorde mig alldeles barnsligt lycklig!
Jo, jag kan rekommendera en tur i Marias hem - mycket mys och inspiration***

Massa helgkramar till dig...Lycke

erry sa...

Åh, vilka härliga glas!

PS: Jag börjar bli lite orolig över att mitt paket hamnat fel.. det har nämligen inte kommit än. Var det litet nog att gå igenom brevinkastet?

Ha en fortsatt fin kväll och en underbar fredag!

Kram

Ellen sa...

Så fine glass!
Håper du får en fin før-helg:)