söndag 19 september 2010

Shoppinghelg

Foto: Lotten

Igår åkte min svägerska och jag en tur till shoppingparadiset Gekås i Ullared. Vi tänkte att det inte skulle vara såå mycket folk där såhär innan barnbidrag..... men vi hade fel ;-) Som tur var så kom vi såpass tidigt så vi hittade parkering utan problem. Det var framåt 10-tiden det började bli trångt i butiken och då var vi i stort sett färdiga. Jag fick förutom strumpor, vantar och kalsonger med mig Margaretha-skålen med redskap för 119 kronor. De mörklila skärbrädorna för 40 kronor samt de fina microfiberdukarna för 24 kronor. Jag gillar färgkombinationen på det gröna och lila ;-)


Foto: Lotten

Två sjalar att svepa om halsen i vinter fick jag med mig oxå. Dessa fanns i en uppsjö av färger... den turkosa var superfin men den fick stanna kvar i affären. En annan sak som fick stanna kvar för den här gången var en Kitchen Aid apparat för 3999 Kronor. Fast jag var bra sugen kan jag säga.... det är nästan så jag överväger att åka dit igen bara för att köpa en sådan :D Dom skulla finnas i vitt, svart och rött men jag såg bara den vita. Ärligt talat så skulle jag vilja ha en i en annan färg... Kanske rosa, ljusblå eller gul.... eller mintgrön. Dröm vidare.....



Foto: Lotten

10 kommentarer:

La luz del norte sa...

KJempefine ting du har kjøpt. LIkte særlig kjøkkentingene. Veldig fine farger! God søndag!

mvh Solrosa

Sofia sa...

Wow, vilka fynd! Det var billigt för en kitchen aid. Vi har önskat oss en assistent i bröllopspresent, men det blir nog en klassisk "assistent" (om vi får som vi vill :)). De har också kommit i härliga retro tuggummifärger numera. Också väldigt dyra dock...

gult hus i svingen sa...

heldige du. Jeg liker spesielt kjøkkentingene. herlige farger. Høres ut som en butikk jeg kan like. Lurer på om det er derfra et program på TVn var hentet fra. det var ihvertfall fra Ullared. Synd jeg bor så langt derfra. Vi var i Stockholm i sommer. Da var vi en tur i Gustavsberg og alle de kjente interiørbutikkene. Porselen, glass og all mulig nikk- nakk. Handlet ikke mye, vi reiste med fly. Har planer om å dra tilbake dit... Fin søndag og klem til deg fra Trine

Jenny Bergvall sa...

Åh en sån sjal i turkost... måste kanske ta mig dit ner ;)

Fina fynd! Härgiga färger som alltid ;)

Minmill sa...

Hei på deg lille Lotten. Så herlig å lese om deres shopping dag. Så fine og fargerike ting du fikk med deg. Hvis jeg noen gang skal kjøpe en kitchen aid skal den være turkis. Men det blir nok mange år til. Min Kenwood må først gå i stykker. Hehe.

Mollie sa...

Wow så fine de fargene var sammen! Lekre ting du har funnet :-)

Maria sa...

Hej! Kanske bara en upplevelse att åka till det där omtalade Ullared? Jag har aldrig varit där...

Loppisletaren sa...

Så fina grejer! De blommiga mirakeltrasorna har jag oxå, inköpta på Göksäter! perfekt att ha "lilla Ullared" på ön! ☺

Fru Usken sa...

For en deilig tapet du har!!!:)
klem:)

Erika sa...

Vilken otroligt fin tapet du har! Vet du vad den heter/varifrån den kommer?!