tisdag 26 oktober 2010

tisdagstema - förvaring

Foto: Lotten

fabriken denna veckan är tisdagens tema - förvaring. Jag har valt att visa mitt Pippi Långstrump-skåp som jag har i källaren. Det är ett skåp som rymmar allt och inget.... därför kallar jag det för mitt Pippi-skåp ;-) På bilden nedanför visar jag vårt porslinskåp i vårt hus på landet. Det är en bokhylla, "Liatorp" från det stora möbelvaruhuset, som är kapat på höjden för att passa på bänkskivan. En lösning som vi blev väldigt nöjda med....


Foto: Lotten

14 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

fine skap med fine ting, og fremfor alt smarte løsninger:)
Det ser så fint ut på hytta deres:)
Gleeeder meg til jul:)
Tirsdagsklem fra Trine:)

Jenny Bergvall sa...

omg vilken fin förvaring. Och du.. dit kök på landet skulle man vilja se lite mer av ;)
Kram och ha en skön dag!

AttenKattenNoa sa...

Underbart Pippi-skåp! Nu blev jag sugen på att fixa 'förvaring'. Så snyggt det kan vara :-)

A piece of Asia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A piece of Asia sa...

Åhhh mina fingrar slinter på tangenterna i dag..... ;-)
Fin fina förvaringslösningar, och som vanligt så älskar jag färgerna :-)
Kram

Anna/Rackarungar sa...

Vet att jag borde kommentera förvaringen, men jag kan inte se någonting annat än din tapet! OMG vad fin!! Jag är blixtkär, berusad och tapetblind! Kommer aldrig kunna se åt en annan tapet igen.
Kram Anna

Vintageregreening sa...

Färgerna behövs det förstår jag när jag ser delar av ditt hem själv syr jag,,,,,helvita lin.... skrynkeltygsgardiner till vardagsrummet....fantasilöst men kan nog bli bra. Jag har lite färger som får komma in i bland titta på min förvaring.
Kram!

Therese sa...

Vilken underbar tapet där på landet! och lampan! och skåpet så klart, bra idé att kapa av. Bra att man kan köpa billigt där på den stora affären, istället för at behöva såga och spika ihop ett själv;)
Gillar pippiskåpet, härligt namn på ett skåp haha

Linda sa...

Vilket härligt "Pippi-skåp"! Tänk att få ha sån förvaring...

Längst in ser jag en av mina favorittapeter. Jag har den i grönt som tavla, men tror att jag skulle kunna tapetsera hela huset med den svarta varianten om jag bara fick ;)

Tapeten i köket är också helt underbar, skulle gärna vilja ha den i rosa.

Ha det bra!

erry sa...

Älskar ditt Pippi-skåp och ÄLSKAR köket på landet. Så vill jag att mitt kök ska se ut. Tapeten, rosa lampsladd, öppet skåp med fint färgglatt porslin... Underbart! :)

Sanna sa...

Åhhh ni har det såååå himla fint!! =) <3

Sv: Mmm skall nog försöka våga mig på att sy lite kläder, skall bara fega ett tag till och samla mod.. ;) hihi..

Kraaaaam
Sanna

Pysselpralinen sa...

Strålande bra idé att kapa en möbel, det blev en väldigt charmig förvaringslösning i köket! Jag behöver tänka mer så - våga, våga tänka utanför "lådan". Annars är just förvaring helt klart min grej. Jag älskar att handla förvaringsgrejer på loppis och kommer gärna hem med fler lådor, askar, burkar och väskor och påsar att spara mina fina saker i.
Fast bästa förvaringen är nog ändå tygskåpet...:-)

jojo sa...

Fantastiskt fint porslinsskåp!! Och tapeten därtill! Vilken ordning du har, det börjar klia i sorteringsfingrarna. /Jojo

Caroline sa...

Hej där!
Vilken förtjusande tapet du har på landet! Och lampan över bordet, vart kommer den i från? Löööv!
gillar båda förvarningarna, härligt med ett pippiskåp. Där man kan gömma undan grejer, det borde alla få lov o ha!