söndag 28 november 2010

Söndagsbild

Foto: Lotten

Jag gick igenom lite bilder som skall upp på fotoväggen här på landet och hittade den här fina. Det är min mammas farfar längst till vänster ihop med Ingrid Bergman, Lasse Smith och Isabella Rosellini i gammelmorfars fina mahognybåt. Visst är det en cool bild? Bilden är tagen uppåt Lysekil tror vi.... Den här bilden skall defintivt upp på fotoväggen.... Den här bilden får vara mitt söndagsbidrag på fabriken idag.


Foto: Lotten

Den här fina bokstaven i plåt köpte jag på Tradera. Den kan funka både som ett litet "q" och ett litet "b"... fin vilket som tycker jag ;-) Jag köpte den som ett "q" eftersom alla mina pojkar i familjen har ett efternamn som börjar på just "q" ;-)  Här har jag hängt upp den på landet bara för att fota.... Visar nya bilder när den hittat sin plats hemma i stan.
Jag har en massa fint att visa er här framöver.....byten och loppisfynd ;) Missa inte min utlottning

12 kommentarer:

emblas-kanel sa...

For et flott bilde! Klart det må opp på veggen!
Ha en fin første adventsøndag.
Klem fra Eva

Apples and Pears sa...

What a fantastic photo! Ingrid Bergman is one of my very favourite actresses :)

Petra / Popetotrora sa...

Vilken roligt bild att ha! :-)

Och vad nyfiken jag blir på loppisfynden du otlovar!

Och ja, det är ett gammalt pottskåp som blommorna står i. Loppisfyndat och ommålat.

re:signert sa...

Hei på deg. LEnge siden jeg var innom. For et fantastisk bilde! Wow. I like. Nå er det julestemning her i Oslo. Det blir Selvskrevent med snø, og det er det MYE av nå utenfor vinduet. Herlig og forblåst og det blir bare hvitete og hvitere! Søte små sopp du har lengre nede i bloggen. Minner meg om mormor! God første advent. Hilsen Signe

Annabell sa...

Vad fint att ha en så´n bild i sin ägo:)

PillePalle sa...

Dette bildet er faktisk superkult! Ingrid Bergman var bare en sånn skjønn dame! Ha en fortsatt fin adventskveld. Klem, PiPa

Randiga Tråden sa...

Underbara svartvita fotot, måste bli fint på väggen.

Kiiromi sa...

Vilken härlig stämningsbild du har hittat. För att inte tala om tygerna.. fantastiska! Rosa och orange är min favorit bland färgkombinationer.

Trevlig kväll!
/Mia

Kaspara sa...

Hei Lotten
Kjempemorsomt å eie dette bildet! Så din mammas morfar vanket sammen med Ingrid Bergman; det får man si!!!
Her er det vinter-eventyrland. Snøen føyker på utsiden og det er skjønt å være inne godt og varmt.
Ha en koselig adventskveld, Lotten!
Klemmer fra Kaspara

Vintageregreening sa...

En bild som lyser av gemenskap och en härlig stund i livet!
Klem Susan

Therese sa...

Vilket underbart foto! Klart att det måste upp på fotoväggen bums.

Hoppas du har en bra start på veckan!

Kram Therese

Anna Johanna sa...

Nämen oj vilken fin och spännande bild! Skulle vara kul att höra hela historien bakom den! :)