måndag 15 augusti 2011

Loppisfynden från Fornåsa

Foto: Lotten

Det var inte mycket jag fick med mig... men för en 50-lapp fick jag med mig en flugsvampskruka, emaljmugg med hjärta samt en duk med bruna klöver. Helt ok skörd tycker jag. Men det fanns alldeles säkert en massa skatter som jag inte ens såg pga det väldigt stora utbudet. Det som INTE fanns var nog textilier och speciellt inte några sängkläder eller tyger. Jag hade bara turen att få tag i klöverduken ;-)

Nu är det de sista självande dagarna på min semester... bara 4 lediga nätter kvar. På torsdag blir det en tur till Danmark igen.... vi tänkte åka till Ålborg ett par timmar. Är det någon som har bra tips på saker att besöka/göra i Ålborg får ni gärna tipsa. Vem vet.... jag kanske belönar bästa tipset :D

9 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Gillar dina fynd :)

Tyg och otyg sa...

Nämen! Precis en sån flugsvampskruka fick(!) ju jag på köpet på en loppis för 2-3 veckor sedan. Tänkte faktiskt på dig då eftersom du brukar lägga upp fina flugsvampssaker då och då. :)

makiato sa...

Så fin muggen var i vitt & rött.

E.R.R.Y sa...

Söta loppisfynd!

Ålborg har jag aldrig besökt, men om du åker till Helsingör någon gång så har jag många tips! :)

Kram

Gunn sa...

Om det ikke ble så mye, var det i alle fall flotte funn! :)

Helena sa...

Mumsiga fynd!:D

Pysselpralinen sa...

Jamen, så trevliga fynd! Fattar inte hur du lyckas nosa upp sådana där charmiga plåtmuggar jämt?! Jag hittar bara skavda, rostiga Kockumare till hiskeliga priser! Tydligen är det grejen här i Småland.:-)

Jo sa...

Jag undrar lite som Pysselpralinen hur du alltid kan hitta så fina emaljmuggar? :) Det är bara att gratulera till även dessa fynd!
Njut av sista semesterdagarna! :)

HannasHörna sa...

Hej! Verkligen en väl godkänd skörd. Jag hade slagit till på samma saker...ha en skön sista semestervecka! Kram