torsdag 24 maj 2012

Bilder från NY



Vi hade en fantastiskt fin vecka i New York. Vädret var varmt och mestadels soligt. Lite väl varmt ett par dagar med temp uppåt 30 grader och åsktungt. Vi såg inte allt vi ville hinna med men vi såg det mesta.




Första heldagen vi var där åkte vi gratisfärjan till Staten Island och fick en fin vy över Frihetsgudinnan. Samma dag hoppade vi på en Hop on-hop off - sigtseeingtur i dubbeldäckarbuss. Det var bra för man fick en bra bild över stan. Tyvärr var vår första guide lite väl skrikig.... men vi hade en underbar guide dag två när vi såg uptown Manhattan.




Hotellet vi bodde på låg bra till vid Grand Central Station och Chrysler Building.... men rummen var lite sunkiga ;-) 
Jag vill såklart tillbaka snart eftersom jag inte sett allt som jag ville se. Hoppas att jag kan få med mina gossar dit nån gång.


Alla foton: Lotten

7 kommentarer:

HannasHörna sa...

Underbart!!

Biverton sa...

Det är inte så att du sprang på några roliga retro-butiker/loppisar där man kan fynda tyger? Jag ska nämligen till NY i september och skulle så gärna vilja hitta lite fina tyger :)

CreandoPhoto sa...

Vilken drömresa! Visst borde alla få åka till NY? Det tycker jag! :)

Kramar

till-vidas-ara sa...

Ååh underbart!!! vill också! men det krävs nog mycket planering inför en sån resa kan jag tänka ***

kramar i dagen, Lycke

Sanna sa...

Åhh till NY skulle jag också vilja resa nån gång i livet.. Vilka fina loppisfynd du gjorde där också..åhh de e inte lite avis man blir heller ;) hihi..

Ha en fortsatt fin vecka! <3

Kraaaaam
Sanna

AvMeg sa...

Den beste byen - her giftet jeg meg :)

toko baju murah sa...

Thank you for posting this. It’s exactly what I was looking for!