fredag 13 augusti 2010

Vad kan detta vara...?

Foto: Lotten

Den här skapelsen köpte jag billigt i våras på loppis. Tanken var att sy något annat av den men det har inte blivit av.... Nu undrar jag vad det kan vara..? Den är för stor för att funka som schalett (stavas det så..?) och för liten för att vara ett förkläde. Kan det vara ett misslyckat syprojekt..? Vad tror ni?

torsdag 12 augusti 2010

En samling...

Foto: Lotten

När jag började blogga för 3,5 år sedan lärde jag känna bloggaren Maria. Hon samlade på grytlappar och hade en imponerande samling. När jag gick på loppisar började jag spana efter fina grytlappar som jag ibland skickade upp till henne.... När min mormor åkte in på äldreboendet för ca 2 år sedan så tog jag hand om ett par grytlappar som mormor hade gjort. Där startade min egen grytlappsamling ;-) Jag faller för grytlappar med blommor i mitten - de är extra fina tycker jag! Som den i mitten på bilden ovan. Annars är det sådan med extra fina färgkombinationer som får följa med hem.... De kostar nästan gratis på de flesta loppisar vilket gör att det är väldigt lätt att köpa hem fler.

onsdag 11 augusti 2010

Kuddtrix

Foto: Lotten

Hittade den här virkade duken på en loppis i sommar och kunde inte motstå den. Jag är inte en dukmänniska som har en massa smådukar överallt.... Inte min grej! Såå.... planen är att sy fast den på en kudde. Ganska pilligt jobb med jag tror det kommer att bli fint. Nu är frågan vilken färg skall jag ha på kudden jag syr fast duken på? Vad tycker ni?

tisdag 10 augusti 2010

Extremt fint tyg

Foto: Lotten

Jag fick städat undan litegrann igår ändå på eftermiddagen.... tvätten är ren och nystruken, inlagd i skåpen och garderoberna. Sängarna renbäddade och vädrade, de flesta golv och ytor är dammfria... Känns såå skönt! Ikväll är det dags för nattjobb igen. Svärmor kommer hit från Östergötland och hjälper till att passa barnen. Skolan börjar inte förrän om 1,5 vecka...

Tyget ovan köpte jag på Tradera och jag är såå toknöjd med det! Planen är inte helt klar vad det skall bli.... men det lutar åt nya kuddar i sovrummet ;-) Tyget skulle göra sig väldigt fint ihop med vaserna i sovrumsfönstret tror jag!

måndag 9 augusti 2010

Färgade gladvaser

Foto: Lotten

Tillbaka i stan och berget av tvätt känns överväldigande. Hela huset behöver storstädas och det skulle ju funka perfekt idag med regntunga skyar utanför.... Äh, jag åker en sväng till IKEA istället :D Efter ett tips från den här tjejen var jag tvungen att åka och kolla på de nya glasvaserna. De var lika fina som jag trodde så jag köpte en gul och en grön. De förlovade sig fint med mina loppisfyndade vaser jag har sedan tidigare i sovrumsfönstret.

torsdag 5 augusti 2010

Sommar-2010 mosaik

Foto: Lotten

Idag regnar det och jag sitter och ordnar med bilderna i datorn. Går igenom och slänger de misslyckade och onödiga bilderna.... dötråkigt jobb som ändå behöver göras. Passade på att få in lite kul i allt det tråkiga så jag slängde ihop en liten sommarmosaik på alla projekt jag fått färdigt i sommar. Vill du oxå göra en mosaik kan du göra det här.

måndag 2 augusti 2010

Augusti redan...

Foto: Lotten

Herregud vad Juli månad gick fort! Semestern flög förbi och nu har jag redan jobbat 1 vecka. När vi kom hem till stan var trädgården helt förvandlad. Häcken hade vuxit över på alla bredder och Krassen, Klematisen och kryddorna fick nästan inte plats i sina krukor längre och spaljeérna syntes nästan inte längre.... Så här såg det ut i början av sommaren.



Foto: Lotten