onsdag 25 april 2007

Tvättstugan

En liten titt in i min tvättstuga blir det idag. Ni har ju redan fått se en liten tjuvkik men idag får ni se lite mer - dock inte den gigantiska högen med stryktvätt och mangelhögen ;-)
Skåpen är från IKEA, likaså bänkskivan i bok. Gardinen är egentligen en löpare som jag fyndat på loppis. På golvet en plastmatta från Rusta för 199 Kronor - ett prisvärt alternativ till Pappelinas mattor men dock inte jämförbart i kvalitet och känsla. Rustas matta får fungera som ett substitut så länge....Den lilla strykbrädan från IKEA skall få ett nytt överdrag så smånigom i röd-vitt såklart! Lådorna ovanpå skåpet kommer från Åhlens och innehåller barnens säsongkläder.

Foto: privat

22 kommentarer:

Anonym sa...

Superfräscht! Vågar då inte visa vår tvättstuga nu.... Och så har du inrett med min favoritfärg-rött!

Lykke sa...

Wow. Snyggt. Dina färgval är så bra o spännande

Färjtorp sa...

Hej! Vilken härlig tvättstuga. Kul att se för jag försöker själv få i ordning min och få lite bättre praktisk förvaring därinne!
Läckert det var med rött & vitt.

/Johanna

Anonym sa...

Åh vad fint!
Rött, gilar...
Den fina hissgardinen, har
du sytt den av metervara?

Poppins sa...

Vad härligt med rött och vitt! Vilken energi du kommer att få när du är i din tvättstuga.
Kram

Poppins sa...

Hej igen!
Nej, den röda gruppen är inte min, fast jag önskar den vore det... :)
Bilden hittade jag på nätet men den passade mig så bra så den fick var med på min sida.
Kan tänka mig att den skulle fånga ditt öga, du som precis inrett i rött.

Husbilsresan sa...

Verkligen fräscht!Måste vara roligt att tvätta i en så fin tvättstuga.
Kram!

MODERN COUNTRY sa...

Takk for besøk og kommentar :) Så freshe farger du innreder med! Jeg er også veldig glad u frager, der gjør meg bare så glad :)Hei då!

Spets och snor sa...

Där vill jag tvätta! Trollkvinnan med det vita spö önskar godkväll!

Lotta sa...

Härligt med det röd och vita! Älskar rött!

Tack för kommentaren hos mig. Jag blev faktiskt själv riktigt nöjd med örngottspåsen till kablarna. Man tänker inte på den alls, utan det ser bara ut som om det är bakstycket på själva möbeln.

Kram Lotta

eastcoastmom sa...

Vill ha! Verkligen fint. Ska tänka på din tvättstuga när jag fixar min egen.

Hälsningar från Connecticut

Lime sa...

Snyyyygt! Jag gillar mattan, definitivt ett alternativ till de dyrare Pappelina-mattorna.

Anonym sa...

Så snygg matta!!
Vilka fynd man kan göra på Rusta.....

Lin & Lavendel sa...

Ska snart få en ny tvättstuga och då vill jag ha en som är lika "glad" som din!

Anonym sa...

Det ser roligt ut att hålla på i din tvättstuga! :) Kram/Emma

Malin sa...

Ser direkt den fina gardinen...inget nytt tyg eller hur?! Fint har du det även i tvättstugan!

Stina sa...

Åh, vad härligt. Jag älskar rött. Kram Stina

Anonym sa...

Vilka fina lådor och söt matta! :)

Lotten sa...

Tack för alla goa kommentarer! Vi är många som gillar rött.... I en tvättstuga måsta man ju ha det lite trevligt om man skall stå ut med det tråkiga jobbet, eller hur?

Josefine sa...

Super fint, verkligen gumman! Såg Rustas utskick på de där mattorna här om dagen, jag är också lite sugen på en blå och vit. Får ta mig en tur dit i helgen. Puss&Kram

Anonym sa...

Ännu en fin blogg att hålla ögonen på. Ska själv ta itu med min tvättstuga så fort köket, sovrummet, badrummet... ja, är klart ;)

Ha det gott!

Anonym sa...

SNYGG tvättstuga!!