måndag 20 augusti 2007

Elefant-kudde

Foto: Lotten
Min store pojk kom hem från skolan med ett papper med en massa saker som skulle tas med till skolan. Bland annat skulle han ha en liten kudde med sig till avslappning/massage..... Så när jag hade stigit upp alldeles för tidigt efter jag vakat av, var det bara till att sätta sig vid symaskinen och skrida till verket. Sonen fick välja tyg från mitt stoora tygförråd och valde ganska snart elefant-tyget - mitt favorittyg! Allt som allt tog det ju bara 5-10 minuter att sy.... och visst blev den fin?
*
Återkommer snart med en liten lampvisning från mitt näste ;-)

10 kommentarer:

Brunkullan sa...

Vilket läckert tyg!! Den blir nog lätt att luta sig mot när det blir dags för avslappning:-)

Susanne

vinklar o vrår sa...

Jättefin, vilket härligt tyg! Skulle nog också behöva en avslappnings och massagekudde ;)

Maria sa...

Vad du är generös som låter honom välja bland alla tyger och ett sådant fint!! Blev en väldigt fin kudde, ska vi slä vad om att han har finast i kklassen nu!!?

Maria sa...

Slå vad om och klassen menar jag förståss...

Anonym sa...

Vilket härligt tyg! Förstår jag verkligen att han valde. :-) Trevlig vecka på dig!

Milly sa...

Åh, så underbart fräscht! Gillar både airondäck-stolen och kudden!
Hoppas du hinner njuta lite i den med, ser jätteskönt ut!

Anonym sa...

Vilket fint tyg, han har bra smak din son.

www.tapeterochteak.blogg.se

I Veras hus sa...

MIn äldsta kille skulle också ta med sig kudde förra året när han började mellanstadiet.

Tyget ser lite indiskt ut,är det så?Snyggt alla fall:-)

Finns de där stolarna kvar på Jysk?

Anonym sa...

Tack för kommentaren om mitt kök. :) Så fiin elefantkudden blev. Är du så duktig på att sy? Jag sydde myckt förr men har vnog inte rätta tålamodet för det nu.

Trevlig kväll!! /Malin

Anonym sa...

Jättefin kudde i fin stol! :)