torsdag 30 augusti 2007

Röd kärlek


Foto: Lotten
Så kom mitt stora paket med rött innehåll.... min puls var långt över 100 slag i minuten. Tänk vad förväntansfull man kan bli ;-) Där låg den då.... min röda Bumling! Tänk vad jag har gått och suktat efter en sådan länge..... budat på Tradera, letat på loppisar, genomsökt släktingarnas förråd och vindar.... och plötsligt händer det! En liten oansenlig annons på Blocket. Meila, ringa, vänta..... hoppet väcks, förväntningarna stiger.... och JAAAAA! Jag fick den!
*
Imorgon åker vi till östergötland och hälsar på släkten så nu lämnar jag bloggen ett litet tag! Jag är snart tillbaka med nya tag. Ha en trevlig helg!


18 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bumling, jag älskar den röda färgen! Nu funkar det att mejla, tack för att Du kommenterade att det inte gick! Jag hade glömt skriva .net i adressen. Men nu fungerar det, som sagt! :-) Ha det gott i Östergötland. Jag är faktiskt "Östgöte, gudskelov". :-)

Anonym sa...

Den gör sig jättebra där till tavlan o allt, kul med tur ibland, ha de

vinklar o vrår sa...

Åh grattis till den röda bumlingen!! Supersnyggt tillsammans med din snygga tavla. kraam

ikas sa...

Aha! Det var den som var den röda. Passar som handen i handsken.
Du, vilken flashback jag fick när jag tittade på bilden på den där kaninen på bonaden. Den måste jag ha haft som liten. Ska visa min mamma och fråga.

My White Cottage sa...

Grattis till din fina lampa! Passar perfekt ihop med tavlan!
Kram Jenny

Maria sa...

Grattis till Bumling! Var den dyr eller billig? Nya kostar ju skjortan!

Lotten sa...

Pethra - Tack! Jag har meilat svaret nu!

Mo och Sextiotalsvillan - Tack!

En dag i taget - Tack! Hör av dig sedan när du visat din mamma ;-)

Vårt nya hem - Tack! Jag är jättenöjd!

Maria - 1200 kronor kostade den. Helt ny och ouppackad i sin kartong! Ett fynd om du frågar mig!

Anonym sa...

Hejsan ttrevlig blogg du har. Angående indiantältet så gick det åt 3 x 1,5 m då har du en diameter på ca 1,25 m. Tack för komentaren

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken härlig färgklick! Kram!

Eva sa...

oj så härligt, en röd bumling.

Anonym sa...

Superfin! Den röda färgen är verkligen uppiggande! *gillar*

I Veras hus sa...

Så nu har du en bumling!*avis*
Jag letar efter en gul,men de växer inte på träd..

Den blev verkligen fin där den hänger.

Ha en skön helg-

vinklar o vrår sa...

Du får hälsa grattis till sonen på namnsdagen! Det blir första namnsdagen vi firar här hemma idag. =) Trevlig helg! kram

Malin sa...

Avis blir jag :) Om du passerar Linköping, vinka vettja!

Signes Vind sa...

Aha - det var det som låg i paketet. Läckert! Grattis.

Brunkullan sa...

Så bumlingen är på plats då äntligen:-)
Tänk när jag gick på dagis i mitten på 70-talet, hängde bumlingar och PH-5 lampor över halva dagiset.....
Sen blev de så moderna igen som så många andra 70-tals prylar.

Mycket pga att man förknippar dem med sin barndom kanske.
Har länge velat ha en ph-5 lampa, men lär få se mig i stjärnorna efter den, så du är lycklig du som fått din dröm på plats:-)
Och till pangpris dessutom!!

Ha det så bra på resan!!

Susanne

Husbilsresan sa...

Ja,tänk att dom har blivit så populära igen bumlingarna....och din röda var jättesnygg, förstår att du är nöjd med ditt köp.
Ha en trevlig helg i östergötland.
Kram!

Anonym sa...

Suerduperfin lampa & färg på den!!