onsdag 29 augusti 2007

Utmanad....

Foto: Lotten
Hoppsan.... jag har blivit utmanad av inte mindre än tre goa blogg-tjejer att dela med mig av mina vanor och ovanor. De som har utmanat mig är:
Jag antar härmed utmaningen -
1. Jag startar alltid min dag med ett stort glas Coca-cola. När jag jobbar måste jag oxå ha med mig en 50cl flaska till jobbet..... nackdelen är ju att man blir väldigt bubblig och gasig i magen. Det räcker ju med att jobba natt för att man skall bli gasig.... om ni förstår vad jag menar ;-)
2. Jag är en vanemänniska vad gäller min frukost. Jag kan lätt äta samma frukost, varje dag, året om... Det sammma gäller godis - alltid Polly! Jag får till och med Polly i julklapp av min lillebror...
3. Som alla andra inredningsbloggare köper jag alldeles för många inredningstidningar.
4. Bloggandet har ju blivit en vana som tar ganska stor plats i mitt vardagsliv. Jag kollar oftast favorit-bloggarna på förmiddagen efter jag har fått iväg barnen. Ibland när jag jobbat och haft mycket på jobbet (inte hunnit blogg-surfa på jobbet) kan jag bli sittandes på morgonen när jag istället borde sova. Det är då jag kanske lämnar lite konstiga kommentarer ;-)
5. Jag är lite av en perfektionist när det gäller hemmet. Inte städningen utan om det skall målas om eller så..... då vill jag göra jobbet själv så jag vet att det blir bra gjort. Det är väl en ovana jag har..?
6. Jag är dålig på att hålla kontakten med folk..... ringa, skicka meil och så.
7. Däremot är jag alltid tidig till möten. Jag avskyr att komma för sent. Därför kommer jag minst 10 minuter för tidigt - och ljuger när de frågar om jag väntat länge....
8. Jag svär som en borstbindare när jag blir arg eller irriterad..... det är en väldigt ful ovana som jag ibland kan se att barnen tar efter *skäms*
Nu skall jag väl skicka vidare den här utmaningen är det tänkt men eftersom de flesta har gjort den vad jag kan se så säger jag så här: Du som läser detta och INTE blivit utmanad är härmed utmanad av mig! Kram på er!
Imorgon kommer mitt stora paket med rött innehåll......

2 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Kul att på detta sätt få veta lite om dig!! Mysig blogg har du också! Kram!

Nygammalt sa...

Roligt att få veta lite mer om dig. Det där med att svära har jag tyvärr en förmåga att göra också...lite för mycket till råga på allt. Det är absolut inte vackert eller något jag vill göra men det är en envis ovana jag bär med mig. SKA försöka skärpa mig.
Kram.