onsdag 3 oktober 2007

Höst-mys.... så pysigt!



Foto: Lotten
Jag är ingen pysslig människa när det kommer till blommor och ljusarrangemang. Ställ fram ljusstakarna och tänd ljusen så är det bra med det, ungefär ;-) Men så mycket inspiration som ni ger mig allihop där ute i bloggvärlden så var det dags att åtminstone försöka..... och så här blev det! Nya ljusinhandlades..... betonghjärtana hade jag sedan tidigare, murgrönan klippte jag av mina krukväxter.... jag är nöjd iallafall.
Nu är jag mittemellan två nattpass och känner mig så där lagom seg.... igår rev vi lite av trappräcket och jag började grundmåla vagnstycket. Jag kan inte bestämma mig om vi skall måla trappstegen oxå eller låta de vara. Alternativt lasera trappstegen mörkare.....och vagnstycken + trappräcke vita...? Vad tror ni blir snyggast...?

9 kommentarer:

My White Cottage sa...

Så fint och så mysigt! Det är ju det bästa med den här mörka årstiden - alla ljus man tänder! Älskar det!!! Vad gäller trappen tror jag det skulle bli jättesnyggt med mörka trappsteg och vita vagnstycken och räcke. Spännande att få se hur ni gör sedan, för det får vi väl?!??

Måste säga att din nya väska var verkligen som en liten pralin... underbar!

Kramar från Jenny

Broarne sa...

Hej så kul sida du har, Prydnadskål på skaft har jag odlat en sommar, de är så otroligt vackra och hållbara till snitt.
Annmarie

Maria sa...

Jag har också ett blivande måla-trappan-projekt framför mig (vet dock ej när...kan vara långt fram...) Men jag vill behålla trappstegen som är av ek just ekfärgade och måla resten vitt. Egentligen hatar jag våra fula pinnar som är så väldigt svarvade men byta det känns alldeles för avancerat...

essko sa...

NU blev jag inspirerad att sätta igång med lite blockljusarrangemang - levande ljus kan inte överskattas!

Vi brukar också säga "pysigt" i vår familj, förresten:)

Pjöller maja sa...

vilket fint fat och pynt, man blir varm =)

Anonym sa...

Kan du inte visa trappan. Vi har gråa vagnsstycken och lackade steg med ljust pigment i.

Lotten sa...

Vårt nya hem - Tack! Jag skall fundera ett tag till på hur vi skall göra med trappstegen.... Det går inte att komma in på din blogg längre....Snyft!

Broarne - Tack!

Maria - Visst känns det som ett jätteprojekt! Jag blir alldeles matt... men furut skall bort!

Essko - Visst är det pysigt med tända ljus! Det är den stora tjusningen med den mörka årstiden!

Linda - Tack!

Karin - Ja... kanske snart.... inte det roligaste att visa upp ;-) Men när den är målad kommer jag definitivt visa upp den! Jag tittade på er trappa och den är jättesnygg!

vinklar o vrår sa...

Blev ju jättemysigt, brickan var riktigt söt. Jättesvårt med trapp-frågan... kan du inte visa den? Kramar / maria

Lotta sa...

Så fint! Du kan ju visst det pyssla till det!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta