söndag 7 oktober 2007

Tack för supporten....


Foto: Lotten
Alla kära bloggvänner, nu är beslutet taget. Det blir en helvit trappa, vi är eniga mannen och jag efter att ha googlat runt efter bilder på målade trappor. Det kommer bli slitsamt och ta tid... men det kommer att lyfta hela huset tror jag! Jag har enhälligt bestämt att det skall vara klart innan den 1:a advent för till december vill jag ha det klart så jag kan ha lite julfint!
Vad gäller väggarna är jag inte helt färdigplanerad där.... jag är nämligen rädd att det kommer bli VÄLDIGT VITT med både trappa och väggar i vitt. Jag har funderingar mot en ljust gråtonad vägg i en varm ton....Vad tror ni om det?
*
Nu till något helt annat.... bilderna ovan är från mitt senaste förvärv; en 70-tals burk från "IRA Denmark". Min mamma bara skakar på huvudet över allt mitt 70-tals-svärmeri....hon förstår inte det fina! Det som retar mig otroligt mycket är att när vi för ett år sedan rensade ur min mammas stora hus som hon sålt så slängde min bror en hel stapel med sådana här fina burkar! Min bror är nämligen en jäkel på att slänga saker.... det var mycket som jag hade velat rädda som kastades på tippen.
Ha en trevlig söndagkväll! Inatt jobbar jag igen..... hur det nu skall gå? (jag är inte direkt piggelin efter att ha varit på en hejdundrande fest igår....)


12 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Lotten!
Du vann Keep calm-affischen! Maila mig din adress på mittlillahus@spray.se så skickar jag den så fort jag kan.

Snygg burk, jag har också dille på burkar, gärna 70-tals, din är ju inte bara snygg utan ovanlig, har inte sett en sån förut. Tycker att ni gjort ett bra färgval angående trappan, den kommer att bli skitsnygg!

faster atta sa...

Trappan kommer bli så fin i vitt! och vet du vad, vi har precis slipat och målat vår och det går fortare än vad man tror... LYCKA TILL!

Brunkullan sa...

Haha...banlys din bror nästa storstädning hos föräldrarna!!!:-D

Och jag gillar också fina burkar som förknippas med min barndom. Det är allt från mormors gamla slitna, till mammas orange/gröna 70-tal!!

Susanne

Anonym sa...

Vit trapp - bra val!! Måste få veta vilken färg ni använt när ni är klara, för jag är också hemskt sugen på vit trapp!!! Vi har ju två vita golv, målade med olika typ av färg, och golvet i olja är mycket bättre än det med vattenbaserad färg och lack.

Anonym sa...

Bra beslut....Det blir nog jättebra. Mjukt grått blir också bra men tänk på att trappan dominerar så tänk också på vad du har för färger i anslutande rum.

essko sa...

Jag har en 6-kantig burk med såna blommor på, i grönt och guld....den är trevlig men din var mycket finare! Gamla burkar KAN man ju inte få för många av.

fingerspitz sa...

Låter bra med vit trappa, det blir ju säkert slitet med tiden som allt annat men slitna trappor brukar ju vara väldigt vackra. Golvet i kolonin ska också bli vitt så småningom och i färgaffären sa hon just att den oljebaserade färgen slets bäst.

Burken är fin såklart! Men vad det är jobbigt när man tänker på allt snyggt som har slängts genom tiden.

My White Cottage sa...

Jag tror trappan kommer bli superfin helvit!! Däremot skulle inte jag vara rädd för att ha vita väggar också! Fast å andra sidan blir det säkert fint med en svag grå färg också! Dina nostalgifynd som du gör nu och då ger mig så mycket flashbacks till min mormor och morfar, jag blir varm i hjärtat och tänker på dom!

Ha en skön vecka! Kram Jenny
PS. Ang olivträds skötsel så är jag långt ifrån någon expert men jag har ett inne sedan tidigare och det har jag haft snart i 6 månader. När jag köpte det sa de i butiken att de vill stå ljust och gärna lite svalt under vintertid och att de inte gillar att torka ut, så jag försöker vattna regelbundet... vilket går så där mellan varven... så jag tycker de är ganska tåliga ändå!

Lotten sa...

Lisa - Tack! Jag är såå glad över vinsten!

Faster atta - Tack! Det känns som ett jätteprojekt som kommer ta hela livet innan det är klart...

Brunkullan - Ja, han är bannlyst från alla rensningar framöver!

Alacs - Tack! Jag skall hålla er uppdaterade.

Hemmariket - Jaaa, i anslutande rum är det ju cappucino och khaki så grått kanske inte är det mest lyckade nu när jag tänker efter....kanske en sandfärgad..?

Essko - Jag håller med! Burkar kan man inte få för många av!

Fingerspitz - Ja, jag har oxå hört att den oljebaserade både håller bättre och slits snyggare...det enda är ju att det luktar så förbaskat mycket!

Vårt ny haem - Vitt är fint! Men jag är en färgmänniska och har alltid varit även om jag har försökt trycka ner henne ;-) Jag är rädd att det skall bli laboratorium-länsla om allt är vitt..?

Anonym sa...

Hej! Jag har själv haft en trappa i furu men den blev vit och ek i trappstegen det blev så fint! Jag gillar vitt så jag hade satsat på vit trapp och vita väggar kanske en fond om det går eller coola färger på tavlor eller liknade! Lycka till! Kram

Anonym sa...

Vitt blir suuuperbra!!!
Å burken är jättejättejättefiiiin!!!

I Veras hus sa...

Det kommer bli jättesnyggt.Vitt funkar alltid.Väntar på bildbevis.