tisdag 19 maj 2009

Nytapetserat


Foto: Lotten

Så är nu äntligen tapeten uppe på väggen - Den var inte lätt att få upp. Tapeten som är en gammal vintagetapet från 70-talet var väldigt ömtålig och gick lätt sönder. När jag skulle använda den där plastrakan och stryka bort luftbubblor så vek sig tapeten i fula veck och det blev färgsläpp på de här vecken.... Suck och stön! Trots motgångarna så kom tapeten till slut på plats.... coh jag är supernöjd! Nu återstår en hel del piffande för att vardagsrummet skall bli färdigt. När det är färdigt så återkommer jag givetvis med fler bilder..... Det är SÅÅÅ roligt att fixa fint ;-)



Foto: Lotten
Uppdatering: Eftersom en del har efterfrågat närbilder på tapeten så har jag idag lagt till det! Varsågoda och njut av en härlig 70-talare ;-)








15 kommentarer:

Tant Grön sa...

Snyggt, snyggt, snyggt!!! Ser fram emot fler bilder och väldigt gärna en närbild på tapeten :-)

Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥ sa...

Jättefin tapet! :)

Katarina sa...

Känner potentialen till ett fantastiskt vardagsrum. Önskar också närbild på tapeten som tant grön

Lisa sa...

Aaah gud va snyggt! du kirra biffen i allafall, ser tipp topp ut!

kaspara sa...

Kjære Lotten
Så gøy, så gøy !!!! Så spenstig og herlig og personlig! Elsker det!
Skal si dere er flinke til å fikse opp for tiden! Det skjer jo stadig noen spennende prosjekter hos dere.
Ha en god natt! Nå er jeg stuptrøtt. Snork....
Klemmer fra kaspara

Maria sa...

Åhh, hvor er det fint. Og sikke et job det har været at få det på væggen.

KH Maria.

Katarina sa...

Fabuolus!

Re-dizain sa...

Bara så underbart fint! Färgstarkt men ändå rogivande! Grattis tjejen!
P.S
Tygerna jag använde till kuddarna har jag handlat från nedlagd affär i Borås. Men om du söker på namnet jag uppgav kan du köpa dessa på webben.
Kram

Tant Grön sa...

Åååååååååh så fiiiint! Nu blir jag ju jätte sugen på att sätta upp alla mina härliga 70-tals tapeter :-) Trist att man måste jobba när det finns så mycket roligare saker att göra, ha, ha.

Ha en fin dag!

Kram

I Veras hus sa...

Me like ♥ ♥ ♥
Underbart! Vill se mera bilder!

Malin sa...

Så fint och härligt med all färg! Bra att du skrev att de är lite känsliga äldre tapeter så man har det i tanken om det skulle dyka upp något fint. Ska bli kul att följa utveckligen av ert mysiga rum!

Minmill sa...

For en skjønn tapet. Jeg liker de fargene og de store blomstene på den. Hørtes ut som et lite mareritt å få den på plass, men så ble det jo bra til slutt da.

Lycke sa...

Men ÅÅÅÅ vilken mysig blogg du har!!! Jätte-kanonfin tapet det där också!!! Jo det var allt jag som norpade den fantastiska!!! Och du ska ha tusenmiljoner tack igen för tipset...ble sååååå gla!!! Är trött som en gnu nu, men återkommer absolut hit och kikar mer..natti, natti....

Kramar Lycke

Helena sa...

Jättehärliga färger! Underbart!

Sammy Rose sa...

Det ser fantastiskt ut. Jag får verkligen inte nog av tapetet.