tisdag 5 maj 2009

Sköna Maj



Foto: Lotten

Nu har vi kommit en liten bit in i Maj månad och här i Göteborg är det grönt och fint! Alla äppleträd börjar blomma och dikena är fulla av maskrosor ;-) Bilden nedan är från landet - alla tulpanlökar blommar samtidigt mitt i gräsmattan

Foto: Lotten
Idag har vi hyrt lastbil för sista gången på länge hoppas jag ;-) Denna gången var det en rokad av möbler som genomfördes..... tungt! Imorgon skall jag jobba igen men till helgen tänkte jag måla om i vardagsrummet. Det skall bli vitt - men inte tråkigt!
Om ett par veckor drar vi igång det stora projektet - byta kök på landet! Jag kommer att ta bilder under arbetets gång och visa här på bloggen såklart. Det skall bli jättespännande!


6 kommentarer:

Kardemomme sa...

Så fiiint det ble i hallen hos dere! de grønne kurvene på toppen av hylla var så fine!!!
Skal bli moro å følge kjøkkenprosjektet deres! her står vi mist oppe i det så derfor blir det minimalt med tid til blogging.
Men jeg gleder meg så veldig til å få det ferdig! det er jo så moro å holde på med sånt!
Ha en fortsatt fin kveld Lotten :)
Klem fra Kardemomme

Vintage Victoria sa...

Vad du är flitigt, det ska bli kul att se vidare. Visst är maj härlig - här är det också så där härligt skirt och grönt, vill bara vara ute hela tiden! Kram Victoria

johanna sa...

Härligt med alla tulpaner. Jag har inte vågat sätta några i kolonin för rådjurens skull men till hösten ska jag nog våga mig på lite lökar.

Kaspara sa...

Hei Lotten
Takk for koselig hilsen!
Kan tenke meg det er herlig i Gøteborg om dagene, det er jo egentlig alltid herlig der for meg. Nå har jeg virkelig Gøteborg-abstinenser!
Så flinke dere er til å rydde unna. Det burde vi vært også.
Skal bli spennende å følge kjøkkenforandringene på landstedet. Det var jo så gøy å følge arbeidsrommet ditt steg for steg, da det fikk sin makeover.
I ettermiddag og kveld har det vært fotball på programmet. Eldstemann spilte kamp i nabobyen og minstemann trenet her i byen.
Far i huset dro på bortekampen, og jeg tok treningen med minstemann.
Har fått blogget litt lite i det siste, hagen har lokket så.
Ha en god natt, Lotten! Klemmer fra Kaspara

Re-dizain sa...

Jag håller med dig, maj är verkligen vackraste månad! Det märks här på bloggen :-)
Fantastiska bilder!
Kram!

Kristina sa...

Vad spännande det ska bli att se er köksrenovering! Väntar spänt på bilder! Kram/Kristina