tisdag 25 augusti 2009

Bild på senaste Gråstenen

Foto: Lotten
Tidigare i somras sprang jag på den här smaragdgröna Viola Gråsten filten på loppis för 45 kronor. Som ni ser på bilden är den kanske inte i toppskick men helt ok och framförallt luktfri! Det börjar bli en liten samling av Gråstenfiltar nu - Jag har 2 röda och 2 blå sedan tidigare. De blåa hade mina föräldrar när jag var liten så det är extra kul att ha nu när jag inte har några föräldrar kvar i livet längre.....
I övermorgon är mammas begravning. Nu är det nästan 2 månader sedan hon dog och det känns så konstigt. Det är så mycket jag vill dela med henne. Vi talades vid i telefonen varje dag.... hade nån slags telepatisk kontakt så ibland ringde vi samtidigt till varandra eller så lyfte den andra luren innan någon signal gått fram. Skumt! Skönt ändå att ha begravningen nu.... anledningen till att det dröjt så länge är att mammas syster med familj bor i England och kunde inte innan.
Jag återkommer snart med fler bilder från köksrenoveringen på landet.... vi syns!

10 kommentarer:

Sanna sa...

Superfin filt, lite udda samlingsobjekt måste jag tillägga, men varför inte =)
Beklagar din mors bortgång, hoppas att ni får en fridfull och vacker bergravning..
Skall bli spännande att se vart bonaden hamnar! =)

Kraaaam
Sanna

Annabell sa...

Sån´a filtar hade vi oxå fast orange! Visste inte att din mamma gått bort, fy vad jobbigt, beklagar verkligen. Må så gott! Kram, kram

Lycke sa...

Huija!!!Ja, det låter som svininfluensan...vad bra det är med bloggen ibland när man så fort får svar på undringar, hihi...men nog ska jag ta det lugnt och beskedligt nu...hörde ju hur det kan drabba folks lungor!!! Vaccinet tycks vara lite för sent påkommet!

Hoppas det går bra på begravningen..brukar vara skönt när det väl är gjort...jobbigt innan...förstår vad du går igenom, en del ju...! Men om ni hade så nära kontakt i livet så är hon säkert nära dig fortfarande...du vet jag tror på allt sådant så skarpt...!!!

Kramhögar Lycke

Skatan sa...

Jag beklagar det du har framför dig i morgon. Jag hoppas att det blir en fin dag - trots allt!

Kul för mig att hitta hit. Jag har varit här förr inser jag men det är nu ett tag sedan. Viola Gråsten återfinns även i mina barndomsminnen i såväl blått som rött. Grönt är en favorit :)

Godkväll hälsar en okänd skata!

Kaspara sa...

Kjære Lotten
Godt med litt lune filt nå som høsten er rundt hjørnet!
Tenk, jeg trodde begravlesen hadde vært for lenge siden, Lotten!
Skal tenke på deg i morgen og håper det blir en vakker sermoni. Jeg vet jo hvor nær hverandre dere to var, og jeg kan tenke meg det er veldig, veldig rart å ikke kunne ta den daglige telefonen osv. Ja, det er fint med minner fra foreldrene sånn som pleddene du har osv. Jeg har pappas gamle kofferter og reiseveske. Han var jo sjømann, og jeg synes det er så koselig med disse tingene. Fremdeles står navnelappene hans på disse koffertene med håndskriften hans.
Ja, moren deres skulle sett hvor flinke du og broren din har vært med sommerhuset i sommer. Hun hadde sikkert gledet seg masse over det. Kanskje sitter hun der oppe et sted og følger med med et smil om munnen.....
Ha en så god dag som mulig i morgen, søte Lotten!
Klemmer fra Kaspara

Re-dizain sa...

jättekul att du hittat den gröna filten...
Det är skönt att du pratat med din mamma då hon fanns, då har du inte mycket att ångra. Var glad för det.
Kram

Toril sa...

Vilket fynd:) ja hittar man något med Viola är det bara tacka å ta emot! Må gott:)

I Veras hus sa...

Beklagar din mammas bortgång oerhört mycket, ni får en fin ceremoni, även om jag vet att man gärna ändå vill ha den överstökad. Min mamma gick bort i cancer 2001, och det är jobbigt när ens föräldrar går bort. Man får vara glad så länge man fick ha dem. Kan säga att jag är så avundsjuk på alla andra som har mammor att göra saker med, prata med osv. Ja, du vet..
Många kramar, mina tankar kommer vara hos dig imorgon.

Matilda K sa...

Hej vännen

Jag vet exakt vad du menar med att inte kunna ringa till mamma. Min mamma gick bort för 5 år sedan och jag får fortfarande (inte lika ofta så klart) känslan av att "Nämen, det måste jag ringa mamma och berätta!"

Vi hade också samma filtar, en röd och en blå. I bilen. : )

Kram
Matilda

Anna sa...

Vi hade en grön alltid nrä jag var liten. Det nypte till nu i hjärtat när jag såg din. :)