fredag 28 augusti 2009

.

Foto: Lotten
Nu är begravningen över och en stor klump i magen har lösts upp..... det har varit jobbigt att ha det framför sig. Tusen tack för alla goa hälsningar - de värmer verkligen!
Ikväll skall jag jobba mitt första nattpass på över 5 veckor. Har lite dubbla känslor över att semestern är slut.... Kul att träffa alla goa arbetskamrater igen, skönt att komma in i vardagslunken med rutiner och skola..... men samtidigt är det himla skönt att bara vara ledig!
Jag längtar tills jag kan sätta mig i syrummet och sy. Faktum är att jag inte varit där och sytt sedan det stod klart - Katastrof! Jag har många projekt i huvudet som jag gärna vill förverkliga. Har dessutom en del beställningar som ligger och väntar på att bli färdiga.
Jag återkommer i helgen med lite bilder från köket på landet. I väntan på det visar jag ett par av mina svampar.... Ingen har väl missat att jag älskar svampar?

4 kommentarer:

Persilja sa...

Så ledsamt med din mamma! Har inte läst om det förut. Jag blir så rörd av dina ord om er telepatiska kontakt. Det är få förunnat så gläd dig över det. Jag förstår att du saknar henne.
Ert kök blir alldeles underbart med den fina piptapeten.
Kramar!

tavelhus sa...

Tack för din kommentar!
Det är papperservetter från Köpenhamn.

Maria sa...

I virkeligheden er det måske også godt at kome ind i hverdagens rumlen igen, og mærke rutinerne og ikke mindst syrummet.
Mens jeg skriver dette her, synes jeg egentlig selv det lyder falsk - for der er jo intet der er godt når man sørger og savner.

Stort klem til dig.
Maria.

Sanna sa...

Superfina svampar! =)

Nej jag har inga förslag på byten mot vasen, du får fundera och återkomma med någon roligt förslag.. =)

Kraaaam
Sanna