onsdag 30 september 2009

Danskinspirerat kuddfodral

Foto: Lotten
När lusten att sy ändå fanns kvar passade jag på att sy en liten kudde av lite små stuvar och ett broderi fyndat på loppis. Inspirerad från danska sidor har jag sparat en del broderier för att någon gång få till något sådant här. Broderier är otroligt billigt på loppis för det mesta... Man får väldigt mycket för pengarna. Just det här broderiet tror jag kostade 5 kronor!! Men då var det sytt i en yttepytteliten kudde och ganska skabbigt. Men efter en tur i tvättmaskinen så var det fräscht igen. Jag tror garanterat att det kommer att bli fler sådana här kuddar i framtiden....

17 kommentarer:

Maria sa...

Ahhh, hvor ER det fiiint :-)

Love it !

Klem Maria

Lotta Sultan sa...

oj, vad du är produktiv!
fin är den med! fönstret kommar upp på fredag, som planen verkar förresten...

Sanna sa...

Blev super söt! Jag har oxå spart på mig några broderier som det är tänkt skall bli kuddar..hoppas att jag får tid till det snart, fick inspiration nu =)
Kraaaaam
Sanna

Katarina sa...

Gudars vad tjusig

med nål och tråd sa...

Så bra tips. Verkligen fint!

I Veras hus sa...

Vad fin den blev! Sitter också med en massa tyger som ska bli ett litet lapptäcke i doppresent är det tänkt, vi tänker i samma banor du å jag *S*

Lycke sa...

Kanonersfint kära du..nu måste jag hitta nån som kan lära mig sy och virka, hihi...gaah!

Har mailat dig vad det kostar, var o kollade frakt precis, så all info finns på din mail...har lite brådis men vi höres senare..

Kramisar Lycke

Re-dizain sa...

wow vilken nostalgikänsla! passar så fint till Gråstens filt:)

syster A sa...

Superfint! Tack för inspiration :)

Krickelin sa...

Åh så himla läcker. En sådan vill jag också sy, blev jätteinspirerad. :)

Retro Elephant sa...

Väldigt fin!

//Lina

Lycke sa...

Yes Lotten!!! De har kommit in nu, så jag ser till att skicka paketet idag!!!! Har vart lite frussen o ruggig igen så jag sov till 12 efter lämnat barnen...arrgh vad frustrerande!!!
Underbar dag till dig!!

Kramis Lycke

Lycke sa...

De är postade!!!! för några timmar sedan, så har du riktigt tur så kommer de imorgon - annars måndag!!

Kramhögar Lycke

m a r i a k o d e n sa...

Superfin var den!!! =)

Maria sa...

KUL!
Jag har sett kuddar med broderier, men aldrig testat (ännu...) Kanske blir av om jag hittar det "rätta" broderiet

Re-dizain sa...

Klart du skall ta hem overlocken...jag skulle inte vilja skicka vidare ett plagg utan overlocksöm. Den ger en professionell kännsla plus att produkterna håller mycket bättre.
Jag har ju min gamla pfaff hobylock som jag är mycket nöjd med men jag har saknat coverlock/täcksöm länge. Nu kommer det bli jättekul att sy utan begränsningar:)
Kram!

Lycke sa...

Kikar på din finfina kudde igen..har faktiskt tagit fram symaskinen nu och dammat av den, hehe..., tänkte jag ville göra något liknande...får man fråga vilka danska sidor du kikat på för inspiration...behöver mycket sådan till detta nybörjarprojekt!!

Kramis Lycke