tisdag 4 januari 2011

Tisdagstema - Recykling/Återvinning i inredning


Jag fick leta fram ett par gamla bilder eftersom min bildöverföring inte funkar helt hundra än. Mitt bidrag till Fabrikens tisdagstema är ett par kuddar som jag har sytt. Den på bilden ovan är sydd av en gammal paradhandduk. Jag tyckte att texten var trevlig ;-)


Den andra kudden är sydd av en gammal broderad bonad som jag hittade på loppis. Här föll jag för färgerna och motivet ;-) De här kuddarna sydde jag 2008 så de har ett par år på nacken nu.... men jag tycker att de funkar lika bra idag ;-)

13 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Superfina kuddar :-)

Randiga Tråden sa...

Söta.

Maja på 64 kvadrat sa...

Bonaden du sytt en kudde av har jag nästan en lika dan...kanske skulle göra en kudde av den! Roligt tips.

Carina sa...

Åh vilken vacker återvinning!
Ha en fortsatt bra tisdag.
Kramen.

erry sa...

Dina kuddar är superfina! Och roliga! :) Återvinning på bästa sätt.

LissenTo sa...

Funkar ypperligt fortfarande.
Fintfint och krativt.

Ha det gott. Lissen

Vintageregreening sa...

Jag gillade korsstyngskudden. Det ligger mycket arbete bakom alla dessa broderade tavlor. Bra att de kommer till nytta/beskådan ännu en gång. Ser jag dessa arbeten på loppisar, oftast för en 5:a eller 10:a så köper jag dom.

erry sa...

Svar: Funderar på att göra några stjärnor till försäljning, men det känns lite bakvänt att göra det nu EFTER julen! :P hihi

A piece of Asia sa...

Vilka finingar :-)

Maria sa...

Fint att ta tillvara sådant som annars skulle bli liggande.

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Det är så härligt när man tar tillvara på gamla broderier. Det känns så hemtrevligt och ombonat. Man kan tänka sig att den människa som broderat väggbonaden/duken har lagt ner en hel del arbete och kärlek.
Kram
Helena

Anna sa...

Åh vilken fin kudde! Älskar den vita kudden med ljusblå text!

gult hus i svingen sa...

søte puter, Lotten:) Artig å ha gamle puter også:)

klem fra Trine:)