måndag 10 oktober 2011

Foto: Lotten

Ny vecka - stora planer! Tyget på bilden ovan köpte jag på Tradera. Det är ett lite grövre tyg som jag tänkte använda till att sy en större kudde. Jag har ju inte rört symaskinen sedan i somras så nu börjar det snart bli dags igen....
Idag åkte jag ner till Svenssons på Järntorget och tittade. Jag hade ett presentkort på 600 kronor som jag fått efter jag varit med på en kundundersökning med diskussion i våras. Det är såå mycket som jag vill ha i den affären.... men till slut bestämde jag mig för en väska i modell jättestor från Marimekko i härliga färger! 240 kr kostade väskan för mig... helt ok tycker jag!


Foto: Lotten

14 kommentarer:

HannasHörna sa...

Hej hej!

Är det er tapet som är rosa/grön?? Så himla fint mönster...

Fin väska! Härlig färgkombination!

Kram kram

Lotten sa...

HannasHörn - Japp det är vår halltapet. En gammal vinyltapet från 60-70-tal.

Anonym sa...

Underbart tyg! Roligt...

Randiga Tråden sa...

Det där tyget tänkte jag lägga bud på men glömde bort det, så snyggt.

Emma sa...

Åå vad avundsjuk jag blir på väskan! Här är det också dags att damma av symaskinen. Tänkte sy gardiner av tyget jag hittade på loppis.:)

Emma sa...

Förresten, Myras klänning är från ekologiska blingo. Kika in i webshoppen, dom har fina damkläder också! En storfavorit här hemma både för mig och barnen! :)

Mya sa...

älskar tapeten!kul att det är en gammal tapet tycker jag. :)

kollijox sa...

hej! lottentotten :) tänkte på dig idag när jag kom förbi denna sidan http://janefoster.bigcartel.com/

hej hej!

Lotten sa...

Pippilotta - Åhh den sidan älskar jag! Jag har faktiskt beställt jultomtar från henne ;-)

Sanna sa...

Underbart tyg! Tradera är en skattkammare.. =)

Kraaaam
Sanna

till-vidas-ara sa...

Härliga fynd kära du! Ja, det var inge kul det där. men allt verkar ok med honom nu, ochd et är ju huvudsaken. han har inte vant sig vid spjälsängen riktigt bara, men det kommer väl..

morgonkram Lycke

Elin sa...

Åååh! Så roligt att hitta hit efter att följt dig och dina färgglada inlägg på instagram ett tag.

Jag kommer att fortsätta att följa dig och inspireras. För det gör du verkligen, inspirerar! /elinstina

Lotten sa...

Elin - Välkommen! Vad kul att du hittat hit! Instagram är verkligen en underbar app som jag är totalt beronde av numera.... jag har hittat en massa nya bloggare vi den! Nu skall jag spana in din sida med ;-)

Petra / Popetotrora sa...

Kul tyg! Lite annorlunda.

Ang. garnet i handledsvärmarna så var det inget speciellt garn alls (minns tyvärr inte vad det hette exakt). 10 nystan för 100 kr på Rusta. :-)

Ha det bra, fina Lotten! Kram