tisdag 22 november 2011

Loppisspaning

Foto: Lotten

Igår tog jag en liten loppisturne runt om i Göteborg. Jag köpte inte så mycket... men jag spanade desto mer ;-) Bumlingen på bilden ovan i härlig knallorange kostade 1200 kr på Emmaus på Hisingen. Tyvärr saknades rastret men det går ju att fixa nytt. Jag var sugen... det måste jag erkänna. Men jag vill ha en kycklinggul Bumling i den största modellen om jag får drömma fritt.....


Foto: Lotten

Den här planschen från Barnteatern Göteborg tog mig tillbaka till min barndom. Min lillebror och jag var ganska ofta på barnteater vad jag minns. Teatern låg alldeles vid Saluhallen i Göteborg. Min mamma lämnade av oss på en föreställning medan hon kunde göra sina ärenden i lugn och ro på stan ;-) Smart! Vad tror du brorsan.... Såg vi den här föreställningen?



Foto: Lotten

Sista bilden är på något jag faktiskt köpte med mig hem - Ekorren med sin gigantiska nöt, är en sparbössa i plast och helt fantastisk enligt mig! Den kunde jag inte lämna kvar bara.... Flugsvamparna är ljusstakar som jag fått av en väninna.

8 kommentarer:

Malin sa...

Det är nästan lika roligt att titta på allt som att köpa....nästan! Jag tycker om flugsvampsljusstakarna på sista bilden!
Kram Malin

till-vidas-ara sa...

Gillade planschen massor, vilken härlig historia..och jag älskar teater ***
och du och duuu! var det väldigt likt den där jag visade..stjärnan, min älskade barndomsstjärna som bara surrar i huvudet nu. då bryr jag mig inte om ifall den var trasig! går du förbi det där stället du var på igen så får du jättegärna ta en bild med mobilen eller nåt och skicka mig, vad tror du om det. det vore underbart kära du, för jag har knappt kunnat sova sen jag förlorade den. jag betalar dubblet vad den kostar + frakt...minst..alltså *******
(kan maila dig mobilnumret i såna fall )


kramar i högar Lycke

till-vidas-ara sa...

Underbart underbart! ja, jag säger ju det, man undrar om man är riktigt klok ibland, men jag blev alltså helt förtvivlad när den bara gick mig förbi, den var så självklar den där känslan att den skulle hem till mig! tack snälla för att du bryr dig om. du är bästaste bäst * här kommer min mailadress så kan du ju säga hej in på den så skriver jag mitt mobilnummer där :
lycke.live@gmail.com

fiazoo sa...

Förra veckan stod jag och suktade utanför Bukowskis fönster, där det hängde en stor gul bumling. De är riktigt flotta! Men jag har redan betydligt fler taklampor än rum så jag får allt ge mig.

CreandoPhoto sa...

Åh, så söt ekorre. Ser rätt gammal ut också??? Det är så roligt med loppis. Särskilt gillar jag loppisar ute på landet, där man fortfarande har rätt goda chanser till fynd. Kramar Kicki

24seven by [bo:bakk] sa...

Snygga prylar! En riktigt fin bumling skulle jag vilja ha med kan inte bestämma mig för vilken färg...

Kram- Helena

Madeleine sa...

Älskar bumlingen!

PIPPIVOGEL sa...

Vågar knappt berätta det men en sådan kycklinggul har vi, eller Johan har den!!!! Hade gärna behållt den i fördelningen av sakerna, men barnen får ha kvar den i alla fall!!!

KRAM