torsdag 29 mars 2012

Foto: Lotten


Nu börjar jag längta efter lite egentid med symaskinen. Jag har haft så mycket på gång omkring mig att det inte har hunnits med alls.... nu börjar jag känna abstinensen komma. Såå mycket fina tyger och så lite tid. 
Till helgen kommer svärmor och svåger och skall hjälpa oss ta ned Ligusterhäcken som växt utan kontroll. Häcken skall tas ner till 10 cm så får den börja om.... Vilken härlig insyn det kommer bli här i sommar. Jag får försöka hitta på något tillfälligt insynsskydd runt uteplatsen framöver.... Det kanske räcker med ett par bambukäppar med tyg som jag sticker ner i jorden tänker jag....?



Foto: Lotten

Nu skall jag ut en stund i solen och lapa lite.... tygerna på bilderna kanske någon undrar över - Ja, de är nytillskott i tyghyllan.

14 kommentarer:

Nusse sa...

det understa tyget var helt underbart!!

till-vidas-ara sa...

Underbara tyger och underbart tänk. tiden för skapandet är ju så viktig, känner det alltmer...! insynsskydd med käppar och tyg låter fint! har länge tänkt på tunna spetsgardiner ute på något sådant vis..!
snart är det vår, alldeles strax sommar..mmm...

kramar Lycke

AttenKattenNoa sa...

Jag gillar det gröna med gula blommor. Jag vill ha det på min balkong i stan. Då hade jag varit glad varje dag:-)
Pyssla på nu, det är själavård!

Randiga Tråden sa...

Det översta tyget är så fint. Jag har också en ligusterhäck som är två meter hög, den är otrolig på att växa.

Skyddsänglar sa...

När man ser tygerna längtar man till sommaren!
Ha det fint! / Jossan

Kika gärna in på www.skyddsangel.se och kolla in fliken PÅSK.

Maria sa...

Fin fint Lotten som alltid :)

AvMeg sa...

Finfine stoffer - gleder meg til å se hva du skal sy av dem :)
Fin helg til deg :)

CreandoPhoto sa...

Vi står inför samma bekymmer. Behöver ta ner vår häck, kanske till och med byta ut den helt faktiskt. Då vet inte jag hur vi ska lösa insynsproblemet...Vi har en välanvänd gångväg precis utanför... Kanske tvingas vi bli lite mer exhibitionstiska då? :)

Lotten sa...

Creando - Vi har oxå en välanvänd gång jäms med vårt hus. Nu är häcken nere och det känns som om vi sitter i ett skyltfönster :D Men det är väl bara en vanesak antar jag...

Pysselpralinen sa...

Minst 50 % av arbetsveckan borde tillbringas bakom en symaskin! Kan man kanske byta ut lite administration/dokumentation mot sytid månnetro? Jag känner en konstant syskuld, har ju så mycket kul att sy!

Emma sa...

Härliga tyger! Som gjorda för sommarklänningar :)

Pysselpralinen sa...

Jamen alltså, man kan ju verkligen bli lika förälskad i tapeter som i tyg har jag insett! Retro villa är en livsfarlig affär!
Om du blir tapetbytarsugen får du gärna hojta! :)

till-vidas-ara sa...

Hej rara vännen! ville önska dig och de dina en underbar påsk och tacka för finaste tipset! men jag är ju så dålig på att sy! finns de att köpa de där du föreslog? fast det hade ju varit finast att få det i samma tyg förstås :)

kramar Lycke

CreandoPhoto sa...

Rusar in och önskar att du har den finaste påskhelgen. Ta hand om dig!
Kramar Kicki